Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Kan banken se om man har en inkasso sak eller er det kun bet. annmerkninger de kan se?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Inkasso sak er jo en betalingsannmerkning. Når de foretar en kreditt sjekk så får de opp hva det er.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 er forskjell på dette mener jeg,inkasso og bet. annmerkning er to forskjellige ting tror jeg... eller er det ikke?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 om du får ei regnng/purring som der står bet. annmerkning, vil ikke det si inkassovarsel da?? du får iallefall inkassovarsel før "den" går til inkasso:)
*stinepine* Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 jeg jobbet som vikar i en bank en stund, og jeg mener at om du har en inkassak på deg vil det synes når de da kredittvurderer deg.. er det bare en inkassovarsel, vil det da bare stå som en betalinganmerkning, og banken din kan bare se om du har bet. anmerkninger hos dem, dvs om du ikke har betalt kredittkortet ditt ol. hvis du har vært seint ute med tlf regninga og fått en bet. anmerkning der, vil ikke banken kunne se det! for å oppsummere, banken vil kunne sjekke om du har saker som har gått helt til inkasso, og de vil kunne se om du har betalingsanmerkninger hos dem! skjønner du/dere det, eller ble det litt rotete?? klem
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 jeg vet ikke hva som er forskjell på betalingsanmerkinger/inkassosak, men tror egentlig det er det samme. jeg har hatt litt problemer med økonomien, men har ordnet opp alt nå. hadde noen regniner som gikk til inkasse osv, og det ballet på seg så ting var ganske så ute av kontroll. men nå har jeg gjort opp alt, og da jeg ble kreditsjekket etter alt var betalt og gjort opp fant de ikke noe negativt. jeg har fått billån og huslån nå i ettertid. og det er snakk om bare en måneds tid etter at siste regning var betalt. så om du betaler og ordner opp det du eventuelt har av sånne saker, vil ikke banken se det!
*stinepine* Skrevet 16. mars 2008 #7 Skrevet 16. mars 2008 en betalingsanmerkinig får du når du ikke har betalt regningen innen fristen. inkassosak blir det jo da når du ikke betaler regnigen ved x antall purringer og du da får inkassovarsel og fortsatt ikke betaler.
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #8 Skrevet 16. mars 2008 Dersom man ikke kan NOENTING (som dere over) om inaksso, la være å svare. Svarene deres er helt på trynet feil. Først, en inkassosak er en inkassosak, man får ikke betalingsanmerkning når en sak går til inkasso. Saken må behandles enten i forliksrådet eller hos namsmannen for å gi en betalingsanmerkning. Deretter vil du få varsel fra kredittopplysningsselskapet om registrering med klagemulighet. Deretter vil det fremkomme hos banker og tilsvarende når du kredittsjekkes. Det finnes forøvrig forskjellige kredittopplysningsselskaper også og dersom du ikke er registret hos alle (noe osm hender) så kan forskjellige banker få opp forskjellig informasjon:) Er det noe mer vil jeg anbefale deg å lese deg opp på feks Gjeldsofferalliansens sider eller på Lindorff eller Kredinors sider, hvor det ikke fremkommer slike mengder med feilinformasjon som her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå