Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Som nybakt førstegangsmor har vi ikke fått inn noen rutiner her enda. Ser at det heller ikke er vanlig, så kommer til å la babyen bestemme nå i starten, Men samtidig virker det som han er i ferd med å lage sin egen rutine. Men lurer veldig på hvordan dere har det. Snart begynner mannen min på jobb igjen etter permisjon, og da må jeg jo klare meg selv. Når tid får dere stelt dere selv, spist frokost, stelle den lille. Har dere noen faste rutiner?
MathildeC Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Husker ikke helt naar rutinene kom jeg, dvs soverutiner tok laaang tid foer jeg saa et moenster (3 maaneder cirka..). Husker jeg slet veldig med aa faa spist og dusjet de foerste ukene. Men tok bare med babyen overalt, og var hun passe fornoyd saa dusjet jeg med henne paa badegulvet paa noen haandklaer. Det gikk egentlig veldig fint. Maten var det verre med, sikkert fordi jeg var saa vant til aa kose meg med frokost og lunsj, leste alltid bok og brukte laang tid. Plutselig var det bare aa hive noe i seg, savnet det aa ta det med ro. Heldigvis kom det ogsaa etterhvert, og naa spiser jeg en god frokost mens den lille leker paa gulvet ved siden av. Sorry, ikke saa godt svar ser jeg egentlig. Men nei, hadde ikke fast rutiner foer etter cirka en maaned. Da stod jeg opp, ammet henne, stelte henne litt, dusjet, spiste frokost selv.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 skriver under på dette. slik hadde jeg det og. hun vræla med en gang jeg gikk fra henne, så til og med det å ta en klesvask og henge den opp etterpå....og brette tøy var et super stort prosjekt! for det meste satt vi i sofaen og slappet av og sov begge to. hun ville KUN sove på magen over skuldra mi:) ....og da er det jo ikke så lett å få til noe annet.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Tulla mi er nå 6 uker og vi har et par uker hatt et visst mønster i det vi gjør den tiden pappan er på jobb. Da hun har fått tidlig frokost (gjerne i 6 tiden) sover hun til neste måltid igjen. Da benytter jeg sjansen til å dusje, spise frokost og rydde litt rundt i huset. Så pakker jeg vesken vår og er klar til å gå ut når hun har våknet igjen. Da hun våkner får hun mat og jeg steller henne, kler henne og så går vi ut. Vi er ute i all slags vær. Går tur i alt fra 1 til 4 timer. Er som oftest innom senteret, spiser kanskje lunsj med ei venninne eller to og handler middag. Hun sover stort sett hele turen. Og er vi tidlig tilbake sover hun i vognen ute på trappa mens jeg spiser, leser avisen og går gjennom posten. Etter neste måltid leker og "trener" vi. Når hun blir sliten hviler hun enten i reisesenga som vi har i stua eller i vippestolen mens jeg lager middag. Vi har fått gode rutiner og har det supert når vi er hjemme alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå