PeggyPreg Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Hei Tror nok at vårt neste forsøk blir ivf ( nettopp vært igjennom aih..... men kjenner ingen symptomer så vil forbrede oss i videre løp) Håper derfor noen kan hjelpe oss med følgene spørsmål: 1.) Hvor lang tid ca fra du ringer inn ( riksen) tar det til du starter med egguttak? 2.) Hvilke medesiner må du bruke i forkant? og hvor lenge 3.) Hvor lang tid går det fra egguttak til til innsetting? 4.) Når må mannen "levere sine varer"? 5.) er det mange besøk på sykehuset fra du starter med medesiner til egginnsetting? 6.) Har jo vært igjennom alle undersøkelser siden vi er i gang på riksen- uforklarlige barnløse - men må jeg allikelvel igjennom lap dersom vi skal ha ivf ( har fra før bare vært igjennom ultralyd med kontrastvæske) 7.) Hvor stor er sjansen for å lykkes? Dette ble mange spørsmål - men håper noen kan hjelpe oss - Vi blir veldig glade for svar!! God påske til alle!
74skytte Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Skal prøve å svare så godt jeg kan. 1. Du ringer inn mens, og starter med nesespray på ca dag 20. Så tar det ca 5-6 uker med mesdisiner før uttak. 2. Du går på nesespray i ca 5-6 uker, og sprøyter i et par uker. Det er veldig individuelt. Det er avhengig av hvordan du reagerer på sprøytene, hvor lenge du går på dem. Du tar nesesprayen samtidig med sprøytene. 3. Det tar to dager fra uttak til innsetting. Har hørt at det går tre dager for noe,men tror det er mest vanlig med to. Jeg feks hadde uttak en onsdag, og innsetting fredag. (Riksen) 4. Mannen leverer på uttaksdagen. 5. Det er individuelt. Jeg kan si for min del. Hadde tre kontroller før det ble bestemt dag for uttak. Så fem besøk tilsammen. 6. Man skal ha vært gjennom lap før man starter, men tror kanskje at ul med kontrastvæske skal holde. Vet ikke sikkert. 7. Er usikker på sjansen for å lykkes. Er det 40 % da? Vet ikke. Ønsker dere en riktig god påske, og lykke til! Kanskje du ikke behøver ivf i det hele tatt. :-)
PeggyPreg Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2008 Tusen takk for svar!! Fikk oppklart mye nå! Ønsker deg også lykke til, 74 skytte!! Klem
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Jeg vil bare få legge til......vi lykkes på første IVF :-) så lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå