Gå til innhold

Slanke seg i begynnelsen av svangerskapet?


*1.gangs gravid*

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på om det går bra å slanke seg i begynnelsen av svangerskapet? Ikke sulte seg eller noe, men bør man spise mer enn normalt når man er blitt gravid? Eller går det greit at man fortsetter som man bruker, for jeg pleier gå ned 1 kg i uka.

Har bare noen kg for mye som jeg vil gå ned, og jeg spiser sunt nå, derfor går jeg ned i vekt. Det jeg lurer på; kan jeg fortsette med det når jeg er gravid? Eller...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slanke seg i svangerskapet er ikkje bra uansett og ein skal heller ikkje gjere det. Kutt heller ut alt av sukkerinntak om ikkje er naturleg i sunn mat. Altså godterier. Det beste er å ha eit sundt kosthold og ikkje tenke slanking i det heile tatt.

 

Av ein eller anna grunn så raste eg ned 10 kg under sist svangerskap, men det var av den grunn eg måtte holde meg unna sukker, feit og sterk mat pga påvist gallestein under svangerskapet og eg måtte kontrollere med å ikkje få kollikanfall via matveien for å ikkje få smerter. (Dette var ein tungvindt setning)

 

Så spis normalt og ha eit aktiv liv og sit ikkje for mykje på baken. Da trur eg du unngår å legge på deg under svangerskapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...