Gå til innhold

11 mnd, 7,6 kg! Lite??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg synes dette er fryktelig lite jeg da. Det vil si det samme som at den jenta er ca 3 kg lettere enn jenta mi. Jenta mi er èn mnd mindre enn hun. Jenta mi har alltid vært godt i hold da. Så de har nok alltid vært forskjellig liksom, men- Unger er forskjellige altså, og når de blir større og begynner å bevege seg mye, så gjevner det seg ofte ut.. Men hun har bare lagt på seg 400gr siden november!

Synes dette høres skummelt ut jeg. Mener dere det er normalt??

Greit nok at hun er sped, men at hun har gått så lite opp på så lang tid??

Helsesøster synes ikke det er noe galt pga jenta er i fin form, men er det virkelig 'greit'? Altså 400gr opp fra hun var 7 mnd til hun er 11,5 mnd?!!

Skrevet

Sønnen min veier 7,2 kg mindre og han er 3 1/2 mnd... :-s

Skrevet

Haha, jeg mente at han veier 7,2 kg og dermed 400 g mindre! Huff...

Skrevet

Ja, hadde vært litt bekymret om han veide 400 gram! ;0)

Skrevet

synes det hørtes litt lite ut ja. prinsessa mi veide 6825gr på 4mnd kontrollen. men ho er nok godt over 7kilo nå =o) blir 5mnd imorgen

Skrevet

Sjønner ikke helt hvor du vil med dette innlegget... snakker du om jenta til ei venninde av deg? Som du mener er for tynn?

Jeg har selv en gutt på 11mnd og han er nå 8kg. og 74cm. Han er frisk og sunn gutt. En lettvekter, men der er ikke noe farlig med det.

Barn er som oss voksne, forskjellige.

La det være opp til hs og foreldrene til jenta å bedømme om noe er galt med jenta eller om hun bare er normalt slank/liten.

Skrevet

Nei nei... vil ikke fram til noe jeg:) For å beskrive litt så er dette tanteungen min. Så driver ikke å lager rykter om ungen til venner eller noe..;)

Er fullt klar over at det lettvektere altså, men det jeg lurer på er om 400gr opp i vekt på SÅ mange måneder (4-5 mnd) er NOK?

Hvor mye gikk gutten din opp på disse månedene da? bare 100gr i mnd?

Bare lurer:) Hilsen litt bekymret tante:)

Skrevet

Hei, har en gutt på 11 mnd som veier 8,7 kg. Han har "bare" lagt på seg 500 gram på 3 mnd. Så lenge de følger kurven sin er det helt normalt.

Skrevet

Var bare mamman som fortalte meg at jenta var en god del under kurven sin skjønner du.. Så var derfor jeg bare lurte om der er flere der som har lagt på seg så 'lite' på så lang tid:)

Jenta mi er nok i en helt annen vektklasse, så jeg er ikke akkurat vant med det:) Er bare så snedig å se så stor forskjell på de to, når det bare er èn mnd forskjell.

Skrevet

Tja, jeg synes det er lite i forhold til min klump på snart 8 mnd som veier 10,1 kg. Men regner med foreldre/hs/lege hadde satt igang tiltak dersom det var fare for barnets helse.

Ser hun sykelig ut da? Andre tegn på at hun ikke er frisk (slapp, lite aktiv, mye trett osv)?

Unger vokser i rykk og napp, plutselig kan vekta skyte i været.

Ungen til ei venninne av meg gikk opp kun 1 kg mellom 1 og 2 års kontrollen, men han var ved godt hold på 1års kontrollen da ... og endte som en "normal" 2åring...

Skrevet

Jenta mi er 10 mnd og veier 6,6 kilo, altså en hel kilo mindre enn din niese. Hun har også gått opp 400 gram siden november. Hun ligger langt under normalkurven men følger sin egen kurve fint. Hun er frisk og rask, har gått langs møblene i noen uker nå, sier flere ord og er på grensen til unormalt blid og utadvent, men hun er bare veldig liten:)

Så lenge barnet virker sunn ellers er det ikke noen unormal vekt det der. Tror nesten hun må ligge innenfor det som regnes som normalt, for min ligger nemlig like under...

Skrevet

Ok, bare godt å høre at det er flere:)

Nei hun ser jo ikke syk ut, bare liten og sped. Men er som alle andre friske unger frisk og rask. Men jeg vet jo ikke alt,så ville bare høre litt om flere på samme alder som har gått opp like lite:) Tror nok at det hadde lyst varsellamper om det hadde vært noe galt da, men ingen unger er like. Og så lenge alt er bra så går det nok fint:)

Men takk for alle svar:)

Skrevet

Jeg tror nok ikke du skal bekymre deg altså, men tro meg, jeg vet alt om hvordan det er å bekymre seg pga liten vektoppgang. Det er først nå i det siste at jeg har klart å senke skuldrene å innse at jenta mi nok bare er sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...