Gå til innhold

velling til snart 3 mnd baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi er snart tre mnd. spiser ca 110/120 ml til hvert måltid..spiser med ca 4 timer mellomrom nesten hele døgnet bortsett fra på eftan..da får hun mat med bare to timer mellomrom..virker som hu liksom ikke blir såå god og mett som hun blir resten av døgnet. hun får flaske så er det tomt får hun mer men da virker hun liksom mett og spytter det ut igjen, men det varer jo ikke så lenge da?

kanskje vi burde begynne å gi henne velling for å se om hun blir litt mer fornøyd og mett da?

hva syns dere?

hu er ei ganske stor jente av seg..ikke tjukk men lang..var 52 lang og 4100 når hun ble født..å da hun var 8 uker veide hun 5500 og var 58 lang...

Skrevet

Hei. Det kan hende det ikke er så lurt og at det blir mer arbeid på deg enn det blir hjelp... Tarmsystemet hennes er nok ikke klart til å ta imot velling enda, så det kan hende det bare blir mageknip av det, og da blir det i allefall ikke noen soving. Selv ammet jeg da snuppa var 3 mnd, og det med ca 2-3 timer mellomrom om natta, noe oftere på morgensiden - så det er kanskje bare sånn... Ei i trillegruppa ønsket å starte med grøt tidligere enn 4 mnd men ble frarådet av helsesøster også forresten...

Skrevet

Synes det virker litt tidlig å gi velling, hun er jo veldig liten enda. Kanhende bør du gi litt mer melk til hvert måltid, og om du ammer ved siden av så er det flott.

Har selv hatt en slik glupsk og stor baby, men ble frarådet av helsesøster å gi henne noe utenom m.melk\tillegg pga av nyrene som ikke er utviklet nok på en så liten baby. Hold ut til hun er 4mnd om du klarer. Snakk uansett med barnelege\helsesøster før du gir fastere føde til en så liten bebis.

: )

Skrevet

får liksom ikke gitt henne mer for hu vil ikke ha mer..er alltid igjen i flaska når hun har spist...

Skrevet

jeg begynte med velling til min sønn da han var nesten 3 mnd.. han fikk ikke nok mat og var hysterisk på kvelden. det gikk kjempe bra.. begynte og gi tre ts grøtpulver i melka.. og så hadde jeg masse malt så han ikke fikk vondt i magen.. etter at han fikk det om kvelden så sov han hele natta.. etterhvert som jeg så det gikk bra så gikk jeg opp litt og litt og nå får han 6 ts grøtpulver i melka.. nå har vi også begynt med grøt om dagen og han har ingen problemer med ondt på natta.. du kan jo prøve det og så heller slutte hvid hun ikke tåler det så bra enda,..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...