Gjest Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Hva gjør dere for å få babyen til å rape? Gjør dere det alltid etter hvert måltid også om natten?
Marolla Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 Jeg sluttet med rapen om natten da Lillemor ikke fikk vondt av å hoppe over den. Tips. Stryke i sirkler på ryggen Bære barnet over armen med ansiktet vendt mot gulvet.
Legekjærringa Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 *kan være vanskelig å rape små babyer. Jeg med mitt kolikkbarn måtte få han til å rape hver gang og fant ut at hvis jeg holdt han tett inntil meg og støttet hodet selvfølgelig (ansiktet mot deg), kom rapen fortere ved å gjøre et lite hopp på ett ben over på ett annet. *Eller holde babyen fast og stødig, bøye deg forsiktig fremover og rett deg opp igjen. Så stryker du litt forsiktig på ryggen. *HS tok alltid å ga han noen dytt i rompa med faste tak og så strøyk med lange drag på ryggen hans. * eller vippe babyen forsiktig fra side til side kan hjelpe å flytte på luftboblene og så legge babyen over på skulderen og stryke på ryggen. tar det lang tid, mer enn 15-20 min så legg h*n ned og prøv å løfte opp litt senere. Får h*n vondt i magen av å ikke rape så får du høre det med en gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå