Gå til innhold

blodtrykk?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet det er vanligere med svangerskapsforgiftning når man går med tvillinger i magen. Er det mange av dere som har/har hatt det? Og hvor høyt må i så fall blodtrykket bli før det er noen fare? Jeg har ligget stabilt på 125/80 hele veien, men på kontroll i går hadde det økt til 137/83. Jeg fikk beskjed om at det var helt fint, og ingen sa noen om at det kunne være noen fare, derfor lurer jeg på om jeg bør være bekymret? Er 28+4 i dag.

Fortsetter under...

Det er visst 3-4 ganger vanligere å få svangerskapsforgiftning (SF) i et tvillingsvangerskap enn et enling.. Dette er mitt 3 svangerskap og jeg har hadde utviklet SFi min første graviditet veldig tidlig - mha medisiner og innleggelse fikk de stagnert og fått den under kontroll.

Med mitt andre barn tok jeg det 100% med ro og fikk preeklampsi (som "eksploderte" i utvikling) - begynnende SF på slutten. Var da så langt kommet at fødselen ble startet.

Er nå 27 uker på vei og mitt BT har steget fra 120/75 til 130/90. BT varierer veldig fra morgen til kveld og er lett påvirkelig.. Går derfor til kontroll hver 14 d og har måler hjemme. Mulig jeg må starte med BT-medisin.

Høyt bt alene er ikke SF - en må ha en eller flere komplikasjoner i tillegg (hos meg er eggehvite i urin og mye vann i kroppen det som dukker opp) - du finner mass om dette på nett. Det jeg har fått fortalt er undertrykket de følger med da overtrykket varierer veldig - for meg holder det at en attraktiv lege tar det.. hehe..

Vi får krysse fingrene for at vi begge slipper unna denne gangen og kan være gode rugekasser for våre små underverker.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...