Legekjærringa Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 blåbær pure finnes ferdig i barnemathyllen på butikken. De flesta skal ha det tror jeg. Blir som en fruktdessert. En baby på 2 mnd skal du nok ikke gi blåbær til. Ammer du? Babyer har jo normalt løs/tynn avføring, men hvis du mener at din baby har diare så må du kontakte lege. Så små blir fort dehydrerte og de har ikke så mye å gå på.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 Ja jeg ammer, men gir noe tillegg på kvelden.. Kanskje jeg tar for mye malt i flasken... Ja, det er ikke vanlig "nomal-løs" avføring, det er veldig rennende, slik at alt absorberes opp i bleien, og er veldig rennende, pluss at det har vært kanskje 10 - 15 bæsjebleier igår og 5 hittill idag.. Pleier å være 1 - 2 bæsjebleier om dagen.. max !
Impulsiw Skrevet 15. mars 2008 #4 Skrevet 15. mars 2008 Avkok av havre hardner magen... Du kan jo kutte ut malten et par dager?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #5 Skrevet 15. mars 2008 Ja jeg får kutte ut malt ikveld.. Se om det hjelper, er ganske slitsomt med så mange bæsjebleier.. hehe Han gråter jo hver gang han bæsjer og, så får ikke dratt i butikken omtrent her
Marolla Skrevet 15. mars 2008 #6 Skrevet 15. mars 2008 Tror ikke det er nødvendig med malt når du ellers ammer.
Legekjærringa Skrevet 15. mars 2008 #7 Skrevet 15. mars 2008 Mest sannsynlig er det malten som du har gitt, kutt det ut med en gang, samt at du ammer hyppigere enn vanlig for å sørge for nok væske når det er snakk om såååå mange skift om dagen. Minste tegn til dehydrering; redusert allmenntilstand, innsunkne øyne, fontanelle eller ved feber osv. så kontakter du lege med en gang. Du skal IKKE behandle diare selv uten å ha kontaktet lege på så små barn. Det er snakk om at spebarn kan bli alvorlig dehydrerte i løpet av timer! Hvor lenge er det snakk om at hun har hatt denne diareen? Mer enn 1 dag? Da bør du kontakte legen/legevakt. I hvertfall hvis ikke rask bedring etter å ha kuttet ut malt. Ring en gang for mye enn en gang for lite. I enkelte tilfeller, når snakk om smitte, så skal ikke diare stoppes som eneste behandling. Diare er da en måte kroppen kvitter seg med farlige stoffer. Vær så snill HI, ikke gi noe som helst utenom MME/MM uten at legen har godkjent det på så små.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #8 Skrevet 15. mars 2008 Takk for råd Embarazada;0) med baby Nei jeg har ikke gitt noe som helst annet enn morsmelk idag da.. Jeg kutter ut malten og ser hvordan det går.. Fikk tips her tidligere om å gi blåbær mot diare, men jeg synes det virket så merkelig å gi blåbær når dem kun drikker melk. Jeg ringer legevakten jeg da, hører hva de sier.. vegrer meg sånn for å ringe dit for de er alltid så sure, så greit å høre her først Virker ikke noe dehydrert da, og har blitt litt færre bleier utover dagen idag !
Legekjærringa Skrevet 15. mars 2008 #9 Skrevet 15. mars 2008 gi blanke i om de er sure eller ikke. Diare blir tatt alvorlig på spebarn. Jobber selv i helsevesentet og har sett mye rart som foreldre gjør eller ikke gjør. Og jeg har selv kranglet med legevakta når morsinstinktet har fortalt meg noe annet enn de påstår....noe som førte heldigvis til en nødvendig innleggelse på sykehus.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #10 Skrevet 15. mars 2008 Jeg ringte legevakten nå da, og de sa jeg skulle komme inn i kveld om det fortsatte å komme like mye, like ofte.. Men nå ser det ut som det begynner å gi seg litt.. hjalp sikkert ikke så mye at jeg ga malt i flasken igår kveld.. hehe Takk for hjelpen da du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå