Gå til innhold

Må man vente med å bruke sittedelen/sportsdelen av vogna til de kan sitte helt alene uten støtte????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baggen begynner å bli litt liten syns jeg..

Hva kan man gjøre??? Kun 5 mnd gammel...

Skrevet

Det er det HS anbefaler - men hvis du har sittedel/sportsdel som kan legges ned så er det ikke noe i veien for å gå over til det. Og de kan også sitte oppe litt innimellom , bare ikke alt for lenge av gange før de kan sitte selv... Uansett ikke noe godt for barnet å ligge i for liten bag, så ville byttet da hvis jeg var deg...

Skrevet

takk for svar =)

så bruker jeg kun voks-i-posen oppi sportsdelen??

men da blir det jo ikke noe "trekk" over det igjen.. sånn som på baggen- men det gjør vel ikke noe...

Skrevet

Du må huske at du må ha sportsvogn som kan legges HELT ned da...

Har en sønn på 4.5 måneder... han er 69 cm lang. Passer forsatt i sin dypvogn.. Det er Emmaljunga egde.

Skrevet

Tror det er få som klarer å bruke bagen til barna kan sitte alene uten støtte. Mini kan fortsatt ikke sitte alene og vi begynte med sportsdelen når han var ca 5,5mnd for 3mnd siden. Vi pleier å ha ryggen helt ned fordi han er fornøyd med det, men vet om mange som har ryggen litt opp av og til fordi barna begynner å bli utålmodige av å bare ligge. Det som er viktig da er at du støtter opp best mulig og ikke lar han/hun sitte lenge. Hvis du ikke har sportsdel som kan legges helt ned, ville jeg vurdert en ny vogn hvor det er mulig, evt en trille som kan legges helt ned hvis du ikke bruker vogna mye.

Jeg legger posen rett i vogna og har ikke noe trekker over, men det brukte jeg heller ikke i bagen, har aldri sett poenget i det annet enn for å beskytte mot vind når jeg brukte teppe/dyne i sommer, men det gjør posen like bra nå på vinteren. Vi har heller ikke brukt seler i vogna, men når de begynner å ligge urolig bør man begynne med dem også.

Skrevet

fikk helt sjokk jeg i dag... en mor som hadde sin 5 mnd gml baby i sportsvogna... og hun satt helt rett... (øverste hakket)... hun nærmest hang ut av vogna...

selv har jeg emmaljunga edge duo combi og han er 66 cm og stor, men skal vente lengst mulig med sportsdelen...

Skrevet

Vi byttet da hun var 10 mnd. Nå er hun straks 11 mnd og setter seg ikke opp selv ennå. Men, får sitte litt innimellom likevel nå.. Kan ikke leke nyfødt med en på 11 mnd, så det begrenser seg selv. Kan legges helt ned og ligger mye på tur også da.. :-)

Skrevet

Bytta då tassen var 5 mnd, men ryggen på sportsvogna kan legges så godt som flatt, og har god og mjuk pose i. Han set ikkje utan støtte men får likevel sitte litt i vogna, med posen pakka godt rundt seg på alle sider (6&1/2 mnd). Er veldig glad i å sitte, og når han vil opp tar han bedre sit-ups enn meg... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...