Gå til innhold

Jeg står jo her å pisker MATFLØTE til ostekaka...................

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

BLe skikkelig skikkelig deppa nå. Står her med kakebunn og geleog alt:( Hva skjer om jeg bare lager den med matfløten da, tar litt mindre fløte og litt mer rømme og ost... stivner det ikke i kjøleskape da?

:(:(

Annonse

Sikker på at det ikke er matfløte du står og pisker nå?

Jeg hadde kjøpt feil, og skulle lage riskrem på julaften. Satte igang kjøkkenmaskina for å piske og etter noen minutter gikk jeg bort for å se om den var ferdig, men ingenting hadde skjedd! Jeg ble helt på gråten, for dette var den første jula jeg skulle lage maten og hele svigerfamilien skulle komme og spise med oss. "Jeg kan ikke piske krem engang!" hylte jeg høyt og gråtkvalt. Det var en liten stemme som hvisket meg i øret: "du pisker matfløte, og den kan ikke bli til krem" Gjett om jeg ble letta da, styrtet opp på butikken og laga verdens beste riskrem :)

Dersom det er en pakke fløte du skulle ha hatt i kaken så ville jeg ha pisket tre store eggehviter stivt som bare det, så har du i ca to ss matfløte og en eller to ss rømme/creme fraiche hvis du har, samt en ss melis. Det burde funke som søren. :o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...