Gå til innhold

Dr Torkil P Andersen, kan du svare meg på noen spørsmål!!!


Frøloffen & solskinnsbolla

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp fått ketolyse pakken min i posten og skal starte på den neste uke, så tenkte jeg skulle stille deg noen spørsmål i forkant!! Jeg vet at denne kuren er i utgangspunktet for mennesker som skal ned mange kilo. Jeg trenger ikke slanke meg masse, max 8-10 kg (Er 1.75 cm og veier ca 73 kg, og har hovedsakelig alt overflødig fett lokalisert på mage og rygg), men jeg hadde stor suksess sist gang jeg slanket meg og det var på en liknende kur (lavkarbo). Før jeg begynte med den veide jeg kun ett par kilo mer en det jeg gjør nå. Har prøvd å slanke meg mange ganger i løpet av livet (er 26 år nå) og den lavkarbo dietten er den eneste som har funket på meg (gikk ned ca 8 kg på 3-4 mnd). Så tror du at jeg kan forvente vekttap på ketolysekuren? Jeg har problemer med mye luft i magen og oppblåsthet, kan dette bli bedre når man går på ketolyse? Har i tillegg eksem på armene, keratosis pilaris. Ser at ketolyse AS annonserer med at en kan få bedre hud av å gå på ketolyse, så kan det muligens hjelpe på eksemet mitt? Så var det ett siste spørsmål. Har lest litt i boken din og ser at endel av mat anbefalingene inneholder mye mettet fett. Har lest at hoveddelen av energien til kroppen fra maten skal komme fra fett, så jeg lurte på om jeg kan f.eks. velge magrere versjoner av kjøtt og meierprodukter og heller bruke tilsvarende mer av oljer som inneholder hovedsakelig enumettet og flerumettet fett ( f. eks. linfrø-, raps-, og solsikke olje)? Eller blir ikke disse metabolisert på samme måte som mettet fett? Setter stor pris på svar fra deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Tusen takk for svar!! Har kommet på ett par spørsmal til... Vi har gluten-mel i skapet, kan det benyttes når man går på ketolyse? Det står ikke noe næringsinnhold på posen, og har ikke klart å finne noe på internett, så jeg vet ikke forholdet mellom fett, proteiner og karbohydrater i produktet. Også lurte jeg på om jeg kan bruke Stevia som søtningsmiddel istedenfor de andre sukker-erstatningene som du nevner i din bok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...