Gå til innhold

Får bare ut 50 ml til sammen på 3 timer!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min klarer ikke ta puppen. Vi har brukt mange timer med gråt og svette for å få det til, men det går bare ikke.

Jeg pumper meg til hvert måltid, men får bare ut 50 ml hver tredje time(25 på hver pupp) Synes dette er ganske lite. Babyen min er tre uker. Hva skal jeg gjøre? Pumpe meg hver andre time istedet? Vil det hjelpe? Gir babyen 30 ml med tillegg(mme) for han er ikke fornøyd med 50 ml. Han er en stor gutt(nesten 5 kg).

Noen som har noen råd ang dette?

Skrevet

når tulla var 9 uker så hadde jeg bare 40 tilsammen, men jeg mistet melken da, pumpet og pumpet, men pumpene får ikke ut like mye som barnet gjør, jeg la henne til oftere, men hun hylte netter 6 min, utdrivingsrefleksen kom først etter 10 min og da var jenta vår illsint!! jeg kuttet rett og slett ut, beg rett på mme, vist du gjør det så vet du vertfall hva gutten din får i seg vist du amme litt itillegg.

jeg visste jeg hadde gjort mitt, holdt på å stresse i 2 uker, noen som resulterte at jenta ikke la på seg, mme er like bra, jeg hadde beg på det vist jeg var deg, vist du ikke får opp melken da. det er mye stress å amme og så pumpe hele tiden også. . .

Skrevet

Huff... Ikke stress med det,æ stressa i 4,5 mnd med gutten min på 18 mnd me den puppen,han hylte å æ skreik... Hadde aldri melkespreng,han va en stor gutt å trengte masse,æ ga aldri mme... DET angra æ på den dag i dag,for da vi etter 4,5 mnd begynnte med mme så ble han en helt annen unge,sov å spiste... Følte mæ som en dårlig mamma da æ begynnte med flaske,men det ska man IKKE gjør... Å flaske e like bra som å amme ;-)

Skrevet

Det hørtes strevsomt ut:( Du skriver at babyen ikke klarer å ta puppen... Har du prøvd med brystskjold? Når du pumper deg, stimulerer du utdrivningsrefleksen før du setter i gang?

Skrevet

Tusen takk for svar:) Har prøvd brystskjold ja, men det gikk i 5 min, så slapp han taket, og bæljingen var i gang.

Jeg stimulerr ikke uitdrivningsrefleksen før jeg pumper meg, men hvis dette hjelper, begynner jeg med det fra nå av:)

Ja, dette er veldig slitsomt:( Vi pleier å gi han mme når han skal sove slik at jeg rekker å pumpe meg skikkelig så han har mm når han våkner på natta. Men etter vi begynte med litt tillegg her og der, så gråter han mye mer enn før. Og har masse røde prikker i ansiktet. Kan dette bare være melkeutslett? Han kan vel ikke være allergisk for kumelk eller andre stoffer i mme? Det skal sies at faren har cøliaki(glutenallergi)

Skrevet

da vil jeg gi deg ett råd. gi barnet kun mme, hverdagen din blir lettere med en gang, du mister energi av dette, men ha litt malt ekstrakt i hver flaske, røde prikker her helt normalt og forsvinner av seg selv. vist han gråter under matingen gi han smokken slik at han roer seg ned, gi han mat før han beg med denne skrikingen da er det nytte løst.

Skrevet

De får jo ofte litt vondt i magen av mme, da det er tyngre å fordøye.. vet ikke hva utslettet kan være. Men de får jo ofte kviselignende prikker rundt 4 uker. Det kan jo være hormonutslett...

Her er en link fra ammehjelpen om pumping. Jeg fullammer jenta mi som er 4måneder, men ikke alltid jeg får ut mer enn 20ml når jeg pumper meg. Men etter jeg begynte å stimulere utdrivningsrefleksen kom det seg litt. Bruk god tid og ikke værr så opphengt i hvor mye som kommer ut. Slapp av foran tvn eller noe:) Jeg ville også prøvd flere ganger med brystskjold, du kan også stimulere utdrivningsrefleksen før du legger han til, slik at melka kommer fort. Lykke til:)

http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=30

Skrevet

Maltekstrakt? Hva er det, hvor får jeg kjøpt det, og hva hjelper det mot?

Tusen takk for gode råd.

Skrevet

Jeg tenker at du kanskje har for dårlig utdrivingsrefleks. Jeg hadde det slik som deg med alle mine barn. Og med den første ga jeg helt opp amminga etter tre mnd med slit. Med nr to leste jeg i et blad at man kunne prøve en hormonspray som fikk melka til å drives lettere ut av brystet. Det ble redningen for meg da og jeg ammet til barnet var nesten ett år. Nå har jeg baby igjen og jeg har samme problemet. Jeg har ikke god nok utdrivingsrefleks så barnet må slite ut melka i stedet for at brystet selv pumper den ut. Jeg har heller ingen melkelekkasje og det renner ikke av det ledige brystet når jeg ammer, noe det skal gjøre da utdrivingsrefleksen virker parallellt på begge brystene.

Jeg har en baby som er veldig flink til å suge, men jeg merker at hun er blitt dårligere i og med at det kommer så lite melk. Hver amming tar rundt en halv time, og hun blir ikke mett, bare lei. Så da er det bare en time eller to så er hun sulten igjen.

Jeg har fått resept på hormonsprayen, men har ikke henta den ut enda. Jeg gleder meg til å ta den i bruk og få skikkelig driv på amminga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...