Gå til innhold

På hvilken rugedag fester egget seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på rugedag nr 2 (da teller jeg ikke meg innsettingsdagen), kjenner noen stikninger nederst i magen i dag, kan det være egget som fester seg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rugedag 1 er dagen for innsetting etter hva jeg fikk vite. Men mulig jeg tar feil. Ble usikker nå. hehe.... Jeg satte inn samme dag som deg tydeligvis. De sier at det kommer an på hvor langt embryoet har delt seg på forhånd. Noen deler seg raskere enn andre. Men sykepleieren sa til meg at det er fra 3-5 rugedag det vil feste seg om alt går bra så langt. Aldri hørt om at det blir noen stikninger nederst i magen når det fester seg, men men.... hatt litt av det tidligere idag, men tror ikke det er det. fester seg om regel øverst i livmora.... når en kjenner senere stikninger på høyre side så er det livmora som utvider seg bare. Jeg kjenner stikninger svakt i venstre side jeg da.... og akkurat som den siden er mer oppblåst eller no enn andre siden. merkelig, men.... at den sida er litt ømmere på en måte.... men jeg er ingen lege eller sykepleier, så......

Lykke til ihvertfall. Håpe det holder seg friskt i livmora vår til fødsel :)

Skrevet

Hei,

Takk for svar. Jeg har bare hørt litt forskjellig om hav som er rugedag 1 osv, men jeg kan godt være på rugedag 3 jeg :-)

Har lest en del om festesmerter rundt om på nettet (bare søk på "festesmerter" på google, så får du se mye rart) Livmora ligger lengre nede enn vi tror....hvis jeg er på rugedag 3 så håper og tror jeg at det er festesmerter jeg har, er eneste "bevis" jeg har på t det kanskje skjer noe der nede :-)

Lykke til videre!

Skrevet

Vet ikke helt hvilken dag det fester seg på, men tenkte jeg skulle blande meg inn ang rugedag. Jeg tilhører Riksen, og der mener de dagen etter innsetting som rugedag 1.

Skrevet

Egget fester seg ca 6-7 dager etter befruktning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...