Gå til innhold

En flott opplevelse med ks!

Anbefalte innlegg

7.mars fikk jeg jenta mi, forløst med planlagt k.snitt. Etter to harde og dramatiske vag.fødsler tidligere, - var dette en fantastisk opplevelse.

Kom på s.huset kl. 0800 og fikk et rom. Kom en koselig jordmor og satte kateter. syns ikke det var vondt. Eneste ubehagelige var at jeg likevel følte meg skikkelig tissetrengt. Rundt kl 10 ble jeg kjørt opp i ventehallen og ble møtt av teamet som skulle utføre ks mitt. Var en ordentlig hyggelig gjeng med fredagsstemning og masse humor. En anestesilege, to anest.sykepleiere, kirurgen, og to b.pleiere. Når alt var klart kom jordmor og mannen min inn. Fikk satt spinal, heller ikke den syns jeg var det granne vond. Utrolig rar følelse å være lam! Mens jeg og mannen lo og spøkte med anest.legen hadde de allerede åpnet meg opp og på 1-2-3 kom den vakreste baby på jord kikkende over forhenget! Hadde ikke kjent en ting jeg, ikke engang at de romstrerte i magen slik jeg hadde hørt om.3220 g og 49 cm og alldeles nydelig. Ble utrolig rørt. Hun skrek med det samme og jeg fikk henne på brystet. Hun søkte etter brystet med en gang og alt jeg hadde fryktet om ks-barn som må ha intensivhjelp ble gjort til skamme.

Jeg fikk ha henne hos meg mens de sydde, noe som tok ca 20 min. Deretter ble jeg kjørt til intensiven der jeg lå i 3 timer, den siste 1,5 timen kom far og barn dit. Kom på barsel på ettermiddagen og fikk hjelp til å opp å stå på beina samme kveld. Neste morgen gikk jeg i dusjen selv. Har ikke vært i stand til dette ved tidl. fødsler. Syns det var vondt å tisse etter å ha hatt kateter, men det er jo peanuts. fikk heller ingen etterbyrde da de hadde "støvsugd" opp alt etter op.

Syns tiden på barsel er kjip, bare bråk og alarmer og ingen fred og få. Følte hvert minutt der tappet meg for energi. Fikk forhandlet meg hjem allerede neste morgen mot å sette blodfortynnende sprøyter og stelle såret selv. de syns det var vel tidlig, men "man bøffer ikke med 3.gangs fødende" - som legen sa. Fantastisk å komme hjem!! Fyr på peisen, baby på brystet og egen personlig assistent. Trengte jo mye hjelp, men bedre å bruke mannen enn å måtte mase på barselbetjening hele tiden. Nå etter en uke er det self litt ømt i såret, men føler meg generelt veldig bra.

Så for dere som gruer dere - ks kan være en flott opplevelse!! Takk for meg - og lykke til videre alle sammen!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137155411-en-flott-opplevelse-med-ks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så deilig å lese om disse fantastiske historiene :)

JEg hadde hastesnitt med første, og gikk liksom "glipp" av KS opplevelsen, men planlagt på nr 2, som jeg bare har gode minner fra.

I Dag skal jeg legges inn for KS nr 3 og BARE gleder meg!!!!!

VEt jo at en operasjon kan føre til komplikasjoner, men kan jo ikke ta sorger på forskudd......nyter ventetiden her og gleder meg til å hilse på min lille datter :)

Tror nok jeg blir de anbefalte dagene på sykehus, så kan far og de to andre søsknene få litt påskeferie med skigåing mm før vi kommer hjem og trenger stell :)

Lykke til videre for deg også "nr3. på vei 7.mars" !!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...