Gå til innhold

jeg blir bare dårligere og dårligere....

Anbefalte innlegg

hei jenter.. jeg er nå 14+4, og jeg blir bare mer og mer kvalm og sliten.. helt siden jeg var 12 uker på vei har folk sagt, ja nå kan du forvente å bli bedre, men det blir jo bare verre!!! Jeg har kuttet ned på jobbingen, er flink til å ta det med ro, men likevel blir d ikke noe bedre.. Ikke kan jeg sykemelde meg heller, for jeg er så uheldig at jeg ikke har fått noe jobb, tar bare ekstravakter.. Huff.. måtte bare få det ut her.. hadde jeg kjent at det var noe liv, eller merket at det begynte å bli noe mage, så hadde det kanskje vært lettere å holde ut, men foreløpig føler jeg meg bare syk uten grunn... Flere som har det sån???

Fortsetter under...

Hei du

Har du vært på privat ultralyd? Om dette blir for dyrt for deg så ville jeg bedt fastlegen om å sende deg til et offentlig sykehus. Rett og slett sjekke om det er liv- og at grunnen til at du er dårlig ikke er at du bærer noe kroppen ikke vil ha....En venninne av meg fikk beskjed på UL i uke 11 at hun hadde båret på et dødt foster i 2-3 uker. Husk at din helse er det viktigste. Om det viser seg at det er liv bør du spise jevnlig og sunt. Ikke masse kort virkende karbohydrater ( sjokolade ol).

Fælt å bli tvunget til å jobbe når man er dårlig.

Finn ut om alt er bra først- super viktig!

Lykke til

Har det også sånn. Gledet meg slik til påske for da måtte kvalmen liksom ha gitt seg. Er 16 uker i morgen og er fortsatt kvalm og uvel nesten hele dagen. Skal begynne å jobbe igjen etter sykmeld etter påske men vet jammen ikke hvordan det går... Det er fryktelig kjedelig. Er også ganske sviimmel fordi blodtrykket er litt lavt. Vi får bite tenna sammen og håpe på at før eller siden må det da bli bedre. Jeg er bedre enn for noen uker siden, men ikke så bra at jeg føler jeg kan nyte dagene og graviditeten... Lykke til og håper det gir seg snart for deg - og for oss begge.

Jeg har også hatt det sånn som dere, skikkelig kvalm og nesten umulig å holde på noe mat overhode..Jeg er nå i uke 17 og begynner endelig å føle meg bedre. Har vært sykemeldt i ett par uker pga bekkenløsning samt det at jeg eier jo ikke energi når jeg ikke får i meg mat, og det er ikke så veldig lett å unngå å spise kjapp og usunn mat når man er så dårlig. Blir lissom bare til at man spiser det man orker å få i seg der og da. Men nå har jeg vært hjemme hos mamma en ukes tid og må si at det hjelper veldig. Hun lager frokost og middag og masse mer for at jeg skal få i meg no, og jeg har faktisk endelig klart å beholde maten. Laget jeg maten selv kasta jeg alltid opp med en gang jeg hadde spist en prosjon. Så det kan kanskje hjelpe å ikke stå over maten man skal spise, og heller få noen til å lage det for seg en stund...

Kjente sparking for første gang igår :) :) *jippi*

hei..

Jeg skreiv her for å få råd og oppmuntring... Ikke for at du skal fortelle meg at det mest sannsynlig er noe galt!!! Det klarer jeg å være redd for helt på egenhånd.. Ellers takk.. Og når du skriver sånne ting, syns jeg ihvertfall at du skal ha guts til å skrive med nick, og ikke bare anonymt... Jeg har vært på ultralyd for litt siden og da så alt bra ut, og jeg skal til ordinær ul om to uker, så jeg syns det er unødvendig bruk av resurser egentlig å gå enda en gang... Og bare for å ha sagt det, så er det faktisk IKKE min helse som er det viktigste nå, det er helsen til den lille jeg har i magen som er aller viktigst!

Måtte bare få det sagt.

Til dere andre som svarte; takk ;)

Jeg synes heller ikke jeg blir noe bedre....Kanskje jeg får i meg litt mer mat, men kaster opp flere ganger om dagen, spes. hvis jeg må gjøre noe (og det må man jo, har gutt på 11/2). Vært fint i påsken at mannen min kan ta lillegutt hele tiden, men er ikke blitt bedre av den grunn. Vært sykmeldt i 3 uker og må nok fortsette med det. Åååååååååååå, det er så kjedelig og deprimerende, bare ligger på sofaen og kaster opp dagen lang. Godt å få klaget litt, hehe. Har også lavt blodtrykk og er svimmel. Venter på at det skal gi seg, er i uke 14 nå. *Vente vente vente*

Annonse

Jeg er i uke 17 og er fortsatt svært dårlig med kvalme etc. Så vi er mange i samme båt.

Men du skriver at du ikke kan sykemelde deg fordi du bare tar ekstravakter. Du kan få sykepenger for de første 16 dager direkte fra NAV, dersom du ikke har avtalt noen vakter fremover. Dette kalles inaktiv sykemelding. De regner da et gjennomsnitt av hva du har jobbet siste 6mnd f.eks. Så dersom du er så dårlig syns jeg du skal ta vare på deg selv og den lille prinsen/prinsessen inni deg og få sykemelding. Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...