Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 og når vi prøver å gå med henne, så vingler hun veldig. I gåstolen fyker hun framover, bakover, sidelengs etc, og da går jo beina i kryss hele tiden. Er det vanskeligere å lære å bli stødig når man har brukt gåstol? Hun er 1 år!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 Selvfølgelig er det vanskeligere og bli stødig med en gåstol. Der er jo barnet støttet opp på alle kanter. Og det er bare bena som "jobber". Det er synd at disse gåstolene er på vei inn igjen. De forsinker jo bare utviklingen til ungene.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #4 Skrevet 15. mars 2008 Haha, herregud. Hysterisk??? Selvfølgelig er det ikke det. Ungen er bare 1 år også. Husk at ikke alle kan gå da. De fleste barn går vaklete og hjulbeint i begynnelsen før de lærer å gå.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #5 Skrevet 15. mars 2008 Men det blir hverfall ikke bedre med gåstol - skumle greier!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #6 Skrevet 15. mars 2008 uuu, ja, gåstol er nok det skumleste i verden altså!!
#mamsen m/ 2 skjønne smurfer# Skrevet 15. mars 2008 #7 Skrevet 15. mars 2008 jaja, så-så dere her inne, hehe... det som sies (og det sies tydligvis mye forskjellig), er at det er litt mot sin hensikt å bruke gåstol mye, fordi de ikke får trent opp beina på riktig måte. litt skader selvsagt ikke, men å la ungen "bo" i en slik sier seg vel selv at ikke er lurt. da får de jo ikke øvd seg på å gå fra krabbeposisjon og opp til stå/gå posisjon....hvis du skjønne hva jeg mener... gåstol uteblir her i huset hvertfal!....
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #8 Skrevet 15. mars 2008 hm.. hvorfor bry seg med hva datteren til venninnen gjør og ikke gjør? Ellers kanskje er det egentlig deg selv det gjelder? Ja, ja. Hun lærer nok å gå bra når hun er klar for det tenker jeg...
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #9 Skrevet 15. mars 2008 Fordi det var venninna mi som lurte, og ikke jeg som bare "sladret" på henne her inne!! Hvorfor skal det alltid komme slike besserwissere å svare? Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #10 Skrevet 15. mars 2008 I følge helsesøsteren på min helsestasjon er ikke gåstoler noe særlig da barna ikke får kontrollere bevegelsene selv.. På samme måte som barn må få lære å sette seg opp selv uten å "trene", må de også få lære seg å gå og å finne balansen selv.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #11 Skrevet 15. mars 2008 HS sa at bena kan falle av ved bruk av gåstol! I værste fall må de bruke tannregulering!
Solbollatilmamma Skrevet 15. mars 2008 #12 Skrevet 15. mars 2008 vittig! Men for å være litt alvorlig, så anbefaler ikke fysio at man bruker gåstoler i særlig grad. Barn som bruker gåstoler mye lærer seg feil teknikk når de går, ofte ihvertfall, og kan bli tågjengere. Finnes sikkert mange verre ting i verden, men likevel.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 15. mars 2008 #13 Skrevet 15. mars 2008 neida!! alle mine har brukt gåstol fra de var 6 mnd (begrenset self) å alle gikk rundt 1 års alderen,stødig:)) ingen har sen plager heller:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå