Gå til innhold

Nå gidder jeg snart ikke mer!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev et innlegg lenger nede om at sambo reiste på fest igår, og har enda ikke kommet hjem..

Har ringt ham å sport om han ikke kan komme hjem..Hvorfor det sporte han? Har enda litt promille..Greit det, men det har ikke stoppa han før å kjøre..

Nå har han skrudd av telefonen så jeg får ikke tak i ham..

Han vingler så frem å tilbake om det er dette han vil, han lever som om han var singel!!

Dette gidder jeg snart ikke mer!

Skrevet

Huff...stakkar deg. Men kan det være at han bare ikke skjønner hva han gjør galt? Enkelte mannfolk er faktisk så korttenkte at alt må forklares og gis med t-skje :) Bryr han seg så tar han til seg det du sier bare du er "streng" nok.

Lykke til!

Skrevet

Ja vi kan prate om det og komme til "enighet" men så går det 1 uke og 2 , så er det på an igjen..Er skikkelig slitsomt..Etter så lang tid med dette burde han skjønne det snart!eg er sliten nok som jeg er med en unge, trenger ikke en sambo som oppfører seg som en heller da..

Skrevet

Vil du at han skal kjøre med promille? Det hørtes rart ut synes jeg....

Men ellers forstår jeg deg veldig godt, det forplikter å ha familie, jeg hadde heller ikke villet blitt med en mann som ikke var villig til å ta den forpliktelsen, da er det bedre å være alene og slippe å irritere seg over en som skulle vært tilstede men aldri er det...

Skrevet

nei klart det vil jeg ikke...

Men fikk og den der: det er lørdag så da vil jeg sove...

Jeg føler meg som en alenemamma, og tror jeg hadde klart meg bra!! Er jo alene med ansvaret 24/7 uansett!!

Skrevet

Når du sitter og teller kroner og håper du har nok penger til mat og husleie OG regninger da kan du kalle deg alenemor...

Skrevet

min mening er at du må kvitte deg med han,kjører han i fylla og ikke holder avtaler når han går på fest(når han kommer hjem) er han ikke mye å samle på ..han burde ta annsvar for ungen sin og ikke oppføre seg som at han er singel... sikkert tøft å være alene mor og all respekt til alle dere, men du må tenke på at du er ung og lever bare en gang!! kanskje treffer du en du kan dele livet med som er mye kjekkere en denne karen..tror du at dette forholdet kan fikses på hele tiden og tilslutt bli bra? nei sorry jeg tror det ikke.. men masse lykke til!! klem til deg fra annemor

Skrevet

Nei jeg blir bare utslitt av å prøve å fixe det..Men har ikke mot til å gå fra ham, er redd hva familie vil si, hvor skal jeg evt bo osvosv...Er så mangen tanker å spørsmål som står i hodet mitt nå, at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne..

Skrevet

Haha, alenmødre har det så godt med penger at det er sjelden de sitter og teller kroner som noen over her sa!!

Nei, kast han ut.

Skrevet

pleier du å kalle folk for nek og naut ??du er sikkert alene du også da tipper jeg... he he ville ikke vært sammen med noen så sur som deg..:)

Skrevet

Det er da ikke alle alenemødre som jobber.

Alenemødre kan få ganske mye støtte. dobbel barnetrygd, småbarnstilleg, barnebidrag, støtte til pass av barn, overgangstønad osv. Og da har man ikke utgifter på to voksne.

Skrevet

Helt enig med deg. Siden det ikke er første gangen synes jeg du skal låse døra og si at det er slutt. Der er jo tydeligvis det han ønsker. Hvis han ikke ønsket det hadde han kommet hjem. Hva gjør han hele natten? Hvor er han? Sikkert med et kvinnfolk! En ting er at det kan skje en gang i året...men dette blir for dumt.

Umoden drittsekk oppfører han seg som og da bør han behandles deretter....

Og ja...alenemødre kan - hvis de ikke jobber - får overgangsstønad...osv.. Naboen som leier leiighet av oss har faktisk 20 000 i måneden med bostøtte... Hva skal hun med en mann som fester opp lønna si??

Skrevet

Nei man får jo ikke bostøtte hvis man "tjener" for mye.

De alenemødrene jeg kjenner,klarer seg veldig bra.

Skrevet

må få blande meg litt inn her.. er ikke alene mor og håper jeg ikke blir det heller... jeg synes det står stor respekt av de som er alene foreldre hurra for dere! er selv alene i 14 dager i slengen når mannen min er på jobb og synes det er tøft! klart har man mer og rutte med er man to stykker med inntekt, at noen alene foreldre utnytter systemet skal ikke gå utover alle..er jo ikke bare dette med penger som er det vanskelige, er sikker vanskelig og skulle oppdra unger og følge de opp alene.. tror ikke det er rosen rødt å være alene, sikker bein hardt for de aller fleste..tøffe jenter som velger å beholde barner når de får vite at de er gravide og får ungen alene og de som er tøffe nok og gå fra typene/mennene som kanskje behandlet de dårlig all respekt til dere,,, slutt å kritisere andre... god påske klem fra anne

Skrevet

hei hvordan gikk det?? er han kommet hjem?? har du pelma han ut???

Skrevet

Det er ikke mange tusenlapper det er snakk om. ..i forhold til det å måtte betale nesten dobbel husleie fordi barnet må ha eget rom og en derfor må leie 3roms istedet for 1 eller 2. Å kjøpe bolig kan en vanlig alenemor bare glemme.

Bidraget fra faren dekker ikke engang de økte boligutgiftene (iallefall ikke her i gården) og i tillegg skal barnet ha mat, klær, sportsutstyr og diverse.

Men jeg vil heller ha litt laber økonomi enn å måtte dele hus med en mann jeg ikke engang liker.

Skrevet

Da tror jeg du burde sjekke i flere banker. 2av de alenemødrene jeg kjenner har da faktisk huslån. Hun ene har nettop kjøpt seg leilighet. Og hun har "bare" 50% jobb.

Og Husbanken kan tilrettelegge ett lån for "vanskligstilte". Så det er faktisk mulig.

Skrevet

alle her inne er anonyme jo...

jeg vil bare si at du burde ikke bruke opp livet ditt på en som tydligvis ikke respekterer deg og babyen sin.

han er nok helt sikkert ikke alene der han har vært og det går faktisk ann å ta taxi hjem for natten.

Her i huset har vi en gyllen regel og det er at når vi er ute og fester så skal vi være hjemme til kl 04.00 uansett tilstand.

Det klarer vi og holde begge 2, for vi sitter med forpliktelser og ansvar dagen derpå, en liten leken baby skjønner ikke hvorfor mamma/pappa ikke er seg selv...

Lykke til med valget ditt, du klarer deg helt sikkert fint alene også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...