Gjest Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Lillemann som alltid har vært en engel når det gjelder søvn har den siste uka nekta å sove i senga si på dagtid Resultatet er at han sover i vogna når vi triller eller i bilen når vi kjører, må jo da trille minst en tur hver dag slik at han får litt søvn værtfall. De siste dagene har han da sovet maks 2 ganger per dag på alt fra en halvtime til halvannen, er dette for lite? Sover 12 timer om natta da. Heldigvis ikke noe problem om kveldene!
oblix Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 Gutten vår på 8 mnd kan sove alt fra 1 time til 2,5 time i løpet av dagen. Han sover da i 12,5 time om natten.
trollmor & trollungene Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 Gutten min er 9 mnd og har den siste mnd sovet ca 10 timer om natten (avbrutt av et par måltider) og mellom 1-2 timer om dagen. Stor forskjell på hvor mye søvn de trenger.
Gjest Skrevet 15. mars 2008 #4 Skrevet 15. mars 2008 Takk for svar. Er vel ganske forskjellig disse små. Men ser jo at han er trett og trenger mere søvn. Nå sovna han faktisk i senga si Kanskje bare vært plaget med noe i det siste... Tungt med trøtt og sur gutt!
trollmor & trollungene Skrevet 15. mars 2008 #5 Skrevet 15. mars 2008 Glemte å si at gutten min har den første luren i senga ca 30 min og den andre i vogna. Går tur med han for å få han til å sovne, og da sover han ca 1 - 1.5 timer ute. Hvis ikke så sovner han ikke. Vi har også hatt litt problemer med å få han til å sovne om kvelden etter at han lærte å reise seg opp i sengen. Har nå kjøpt babysafe pose, veldig fornøyd med den! Min erfaring er at søvnmønsteret forandrer seg når han får tenner samt lærer seg nye ting. Sover ganske urolig disse periodene. Kanskje det er sånn med gutten din også? Vet alt om trøtt og grinete gutt, ikke heldig for hverken barn eller mor.
MiPE Skrevet 15. mars 2008 #6 Skrevet 15. mars 2008 Skal ha ca. 14,5 timer søvn i løpet av døgnet. Hvis du tenker 12 på natten, er 2,5 på dagen passe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå