Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Vår gutt er 3 mnd. Vi vekker ham for å gi mat før vi legger oss. Har prøvd å la ham sove til han våkner, men da varierer det sånn at det ødelegger rutinene. Da våkner han alt fra 01 til 04. Samtidig så er det ikke kjekt å vekke han, og når vi om noen mnd skal begynne å avvenne med det måltidet han får rundt midnatt, så vil det sikkert bli vanskeligere når vi gjør som vi gjør??? Hvordan gjør dere det? Vi har følgende rutiner (stort sett): 05:30/06:00 - Frokost Prøver å få ham til å sove igjen, sover kanskje en time 10:00/10:30 - Måltid Deretter går vi en tur, og han sover til sammen ca to-tre timer. Lek på teppe og kos når han våkner. 14:00/15:00 - Måltid Lek/kos og kanskje en liten time med søvn 18:30/19:00 - Måltid Vi legger ham 23:30/24:00 - Vekker ham for å gi siste måltid før vi legger oss Deretter sover han til 05:30/06:00....
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 Jeg ville prøvd å lagt ham tidligere,og ikke vekket ham for mat ..De våkner selv når de vil ha mat..Da vil dere komme inn i bedre rutine..Her legger lillemann seg mellom 6-7 og sover helt til neste morgen..Han våkner kanskje litt , men da putter vi i smokken..Går kjempe fint!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 Beklager, så ikke at dere la ham i 6-7 tia dere og=)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #4 Skrevet 15. mars 2008 Den er grei. :-) Dytter - flere med MME som vil fortelle om sine rutiner?
Makkapakka Skrevet 15. mars 2008 #5 Skrevet 15. mars 2008 Nå er jenta vår blitt 7 mnd da, men hun har fått mme siden hun var ca 3 mnd. Hun avvente seg selv med nattmat. Det skjedde gradvis. I begynnelsen (også når hun var rundt 3 mnd) spiste hun 2 ganger om natta. Hun fikk mat når hun våknet selv. Etterhvert holdt hun lenger og lenger på maten, og plutselig sov hun hele natt gjennom! Tror kanskje det er best at dere ikke vekker babyen deres. Da vet dere jo ikke når han faktsik klarer å sove natta igjennom uten mat. Dette vil nok være hardt for dere en stund(uforutsigbart), men det går over! Det er i alle fall mitt tips.... Jenta vår legger seg nå ca 19:30 og sover til rundt kl 07:00-08:00. På dagen får hun 2 grøtmåltider, middag og 2 mme-måltider.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 Vi har gitt MME siden fødselen. Hun sov 12 timer sammenhengende for første gang da hun var 3 måneder gammel. La henne kl. 19.30 og så sov hun 12 timer, fikk en flaske MME og sov 2 timer igjen. Har ingen faste rutiner på legging, men pleier å begynne å 19-20 tiden med å få henne til å sove. Da drikker hun 2-3 flasker ( ca 300 ml til sammen) og sovner tungt etterpå. Hun sover også ekstremt mye på dagen. Kan sove 2-3 timer på dagtid sammenhengende opptil flere ganger i løpet av dagen. Gutten vår var akkurat maken. Har noen skikkelige sovedokker jeg:-) Står som regel opp i 9-10 tiden på morgenen jeg, og føler meg herlig uthvilt. Gir kun tutt på natta hvis de våkner og grynter litt. Hvis de skriker får de selvfølgelig flaske, men det har ikke skjedd på en god stund nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå