Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Altså en sånn som de skyver forran seg. Jenta mi på 8 mnd er så ivrig på å skyve f.eks stoler forran seg, så tenkte hun kunne ha morro av en slik en. Er vel viktig at hjulene ikke går for fort. For da går de vel bums i bakken Erfaringer med gåstoler ellers da mammaer? :0)
Legekjærringa Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 jeg hadde tenkt å kjøpe en sånn hoppe-huske (som sønnen til en venninne hadde) som sønnen min prøvde å syntes var så gøy. Spurte en barnefysioterapeut om hvor lenge de kan sitte i en sånn, og ev gåstol. Hun sa at hun IKKE anbefaler disse pga. stor belastning og at de blir stående/sittende i en unaturlig stilling, blir feil i forhold til utviklingen. Bruker bena feil også pga. bevegelsesfrihet og benas posisjon i forhold til hoftene... husker ikke alt men nå i den duren. Samme som at de ikke skal sitte alene før de kan sitte selv (min sønn på 7 mnd sitter litt i høystol med god polstringspute når han spiser nå, og elsker det) Ble litt skuffet selv for det ser jo så morsomt ut for dem.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 Ut fra beskrivelsen i innlegget går jeg ut fra at det er gåvogn du mener? Vet at Brio har laget en der man selv kan justere hvor fort hjulene går rundt ved å skru dem hardere til eller løsne på skruen.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #4 Skrevet 15. mars 2008 Hehe. Ja er vel gåvogn det heter kanskje. Men det finnes ikke noen artigere enn de tradisjonelle trevognene da? Vet at det ikke er særlig heldig for utviklingen når de sitter. Men å gå etter en vogn kan da ikke skade eller? Må sies at jenta mi er tidlig ute. Reiser seg opp midt på gulvet, går langs møbler, krabber opp trappa (jeg passer på bak selvfølgelig!) osv. Kommer antagligvis til å ta sine første skritt om ikke så lenge. HI
Legekjærringa Skrevet 15. mars 2008 #5 Skrevet 15. mars 2008 åh ja, jeg misforstod deg siden du skrev gåSTOL. He he. Har sett sånne som man dytter forann seg, med farger og lys eller noe lignende. De fleste barneutstyrs butikker har vel det? Ellers kan du jo ta en harry-tur til Sverige, synes ofte at de har overdreven variasjon der på ulike produkter... http://www.fisher-price.com/no/products/thumbnail.asp?catid=walkers&from=ToysByType&type=assistant&lMinAge=.00&lMaxAge=1.00 tok med en brosjyre fra butikken i går ang. babyleker. Du kan se på linken over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå