sweden ENDELIG mamma Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 tenkte jeg skulle begynne med litt grøt til sønnen min han er strax 4 mnd sover meget urolig om natta så jeg tenkte jeg skulleprøve litt grøt og se om han sover noe bedre da?! Er det noen typer grøt som er "mildere" enn andre (tenke på at de kanskje kan få litt vondt i magen av grøt?)??eller finnes det bare en type grøt?Økologisk grøt finnes det? på forhånd takk for svar
mamazon <3<3<3 Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 Man anbefaler å begynne med grøt uten gluten til så små, og de mildeste typene er så vidt jeg vet risgrøt og maisgrøt fra Nestle. Hipp har økologisk grøt, men jeg vet ikke om de har for så små mager. Du bør begynne veldig forsiktig, bland gjerne så tynt at han drikke det fra flaske eller kopp, bare en liten skje grøtpulver til å begynne med, og gi han det på formiddagen og ikke på kvelden, i tilfelle magevondt. Vil bare gjøre deg oppmerksom på to ting: Det ene er at det er ikke alle babyer som sover bedre selv om de begynner å spise grøt, kanskje halvparten. Det andre er at det kan gå laaang tid før han spiser så mye som en hel porsjon grøt. Du må øke mengden gradvis, men det er ikke sikkert han skjønner hvordan han skal svelge eller bevege tunga, eller vil ha den i det hele tatt. Vi begynte da jenta vår var 5,5 måned, men først da hun var 7 måneder begynte hun å spise mer enn bare noen få skjeer av gangen. Mens barnet til en bekjent spiste en hel porsjon første gang de prøvde og ville gjerne ha mer...det er stor forskjell på disse små!
sweden ENDELIG mamma Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2008 hjertelig takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå