Gå til innhold

Han vil ikke bade eller dusje lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt plutselig så nekter min 2-åring å dusje/bade. Tidligere så elsket han det, og vannet ble iskaldt før vi fikk han ut derfra. Har prøvd å friste med masse skum, leker, farger til å ha i dusjen m.m., men han nekter plent. Her en dag så var vi nødt til å spyle han i dusjen p.g.a. diare, og da ble han helt hysterisk. Flere som har små som nekter å dusje/bade? Føler at han ikke blir skikkelig ren bare ved å vaske med klut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her har 2åringen prøvd seg i en periode og ville ikke bade eller dusje, sammtidig så bytta jeg sepe og sjampo så ikke sammenheng mellom dette men da jeg kjøpte samme som han har hatt siden han var baby- top to tow natusan - så var allt bra igjenn...

Skrevet

Her i huset vil han gjerne både bade og dusje, men kun visst jeg lover at vi ikke skal vaske håret !

Så visst noen har noen tips til hvordan vi skal få han til å vaske håret uten at det blir fullstendig krig så blir jeg takknemlig :-)

Skrevet

Vi hadde en sånn periode en stund tilbake. Vi hadde til da lagt henne ned i badekaret og bare skylt håret i badevannet, men så hadde håret blitt så langt (og så fult av smøreost) at det måtte skikkelig shamponering til. Full krise. tror det var en kombinasjon av at hun ble redd lyden av dusjen og alt styret med hårvasken. Badeengelen min var plutselig en badenekter, og ingenting hjalp.

Det vi gjorde var at vi

1) Tok en pause. Vi snakket ikke engang om bading på to-tre uker, og lot smøreost være smøreost:-)

2) fant fram en gryte, en øse osv. i plast skom hun kunne ha i badekaret. Hun elsker jo å leke med vann, helle fra den ene til den andre osv.

3) Kjøpte en gummi skjerm (ser ut som en myk solskjerm) til å ha rundt hodet så man unngår vann og såpe i øynene.

Det funka. Ta det rolig og ikke stress første bad etter pausen, og la ham leke med dusjhodet (med bare litt vann som renner ut).

Skrevet

Er det en spesiell skjerm altså ? Hvor fikk du kjøpt den ?

Han elsker jo å leke med vannet, og har alltid dusjhodet å leke med, men den skjermen skal jeg virkelig prøve :-)

Gjest NydeIig
Skrevet

samme problemet her, tror også det er hårvasken. kaler som regel å få han oppi badekaret og da blir det som regel vasket håret også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...