Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Nå har jeg lest en del av det du har skrevet inne på søvndebatten og du kan mildt sagt si at jeg er sjokkert! At gråting er til barnets beste??? Hvor har du det ifra???DUMMESTE jeg har hørt... vet ikke om du har hørt om pedagaogen Stein Erik Ulvund??? Han mener at uansett hvordan barnet gråter så skal en faktisk ikke la barnet gråte!! Selv om det faktisk kan være trass gråting! NÅR JEG LESER DET DU SKRIVER SÅ VITNER DET OM UVITENHET OG UMODENHET! og hvis du ble anbefalt det på HS så sa de vel også at du skulle VÆRE i rommet hele tiden mens hun evnt gråt??? Har snakket med HS om ferber og VET hva de anbefaler... unnskyld at jeg sier det, men kjenner faktisk at jeg fikk litt vondt i meg når jeg har lest det du skriver... syns synd i jenta di... Hun vet at uansett hvor mye hun gråter så får hun ikke trøst!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 ser at hun har skrevet flere innlegg der og i alle har hun anbefalt ferber... får vondt i meg jeg også...
Mamma til snart 4 Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 nå har jeg ikke akuratt lest noen innlegg av henne, men hvor lenge lar hun barne gråte da, barn gråter jo faktisk. Nå skal vi beg å legge henne rett ned i sengen når hun skal sove, pga at hun nå er så tung at jeg klarer ikke i lengden å vugge henne. jeg beg nå på mandag som var, lar henne nedi sengen, sang en sang til henne, men jeg strøk henne på kinnet, så sa jeg god natt og dro i spille leken hennes og satt med på vårt soverom, selvfølgelig beg hun å gråte, jeg gikk inn igjen etter 5 min, sa god natt og dro i leken en gang til, gråt 5 min til så sovnet hun. jeg gjorde dette til onsdag, etter det så lagger vi henne rett ned i sengen og hun sovner med en gang. da mener jeg at vi bør tåle å høre litt gråt, kan ikke holde på å dulle eller ta barnet opp med en gang det gråter, når vi vett at det er trøtt og skal sove, barn er veldig glupe og finner fort ut at bare de lager ett pip så kommer mamma å tar det opp med en gang. synes derfor at en bør være innstilt noen dager slik at barnet lærer seg å sove av seg selv. men som sagt så ikke jeg lest noen av innleggene hennes;)
Leetha Skrevet 15. mars 2008 #4 Skrevet 15. mars 2008 Skjønner ikke hvordan folk orker å høre på at ungen skriker seg i søvn uansett om man går inn og ut hvert 5 minutt. jeg fant en mye bedre måte for oss: når vi la han og han begynte å gråte, tok jeg han straks opp igjen og gikk litt rundt med han. han sluttet å gråte. la han ned, han gråt, tok han opp. gjorde vel dette en 5-6 ganger før han da godtok smokken og teppet sitt og sovnet. til slutt godtok han å bli lagt om kvelden uten et knyst. og han sover enda ikke hele natten (10 mnd) må gi smokk eller mat enda her i gården. men heller det en gråt. jeg får angst i magen av babygråt jeg.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #5 Skrevet 15. mars 2008 Kjære HI! Hva gjør du når du har et barn som er UMULIG å bysse i søvn, som må ligge alene en stund for å sovne skjønner det at det er bare å hyle så kommer mamma eller pappa og plukker meg opp???
Prins og prinsesse Skrevet 15. mars 2008 #6 Skrevet 15. mars 2008 leste et sted at trygge barn skal tørre å sovne alene uten å gråte seg i søvn... Det syns jeg var litt godt sagt. Gråt tyder på utrygghet..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #7 Skrevet 15. mars 2008 til deg anonyme: jeg har faktisk en sønn på 6 mnd som har hatt søvn problem fra dag 1! Han har våknet hvert 20 minutt og aldri sovet mer enn 15 min på dagen sammenhengende... OG JEG HAR ALDRI VURDERT FERBER! Vi har vært nede i 7 timers søvn i døgnet, men kommer aldri til å la ungen min ligge å gråte slik... Dere må nesten lese innleggene for å kunne forstå hva jeg skriver;) Ble ganske sjokkert... Hun skrev bla at datteren måtte gråte så mye hun bare ville for hun kom til å skjønne etterhvert at foreldrene ikke kom inn til henne uansett! Og hvilken følelse gir det barnet? Forøvrig er jeg HI!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #8 Skrevet 15. mars 2008 Hun skriver bla..: "hun har rett å slett lært at vi ikke kommer unasett hvor høyt hun skriker.. men vist det bare va brele grining å stoppet når vi kom måtte hun ligge der... men det funker veldig bra.. de lider ikke, de bre lærer at de ikke får det som de vil uansett hvor høyt de skriker.. anbefaler alle å prøve ferber metoden.. den kan hjelpe mange!!!" "skriking er til barnets beste" osv osv
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #9 Skrevet 15. mars 2008 Hvor har hun skrevet dette? her inne på dette forumet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå