Gjest Skrevet 15. mars 2008 #26 Skrevet 15. mars 2008 Siste setningen var ikke et angrep mot deg HI. Du har bare prøvd og feilet slik vi har gjort med andre ting. Men skal du prøve igjen så sett deg GODT inn i hva det går ut på og hva du skal gjøre, for å være konsekvent er visstnok veldig viktig. Men først av ALT må du se ann barnet ditt. Lykke til
Gjest Skrevet 15. mars 2008 #27 Skrevet 15. mars 2008 Enig i det BluBb sier, se ann ditt barn som du kjenner aller best selv:)
Impulsiw Skrevet 15. mars 2008 #28 Skrevet 15. mars 2008 jøss ikke anonym lenger?? Hvis du hadde lest så ser du at noen rakker ned på meg...sikkert deg med anonymknappen på...eller venninna di!!! Jeg rakker ikke ned på folk som ikke rakker ned på meg... Men jeg finner meg ikke i hva som helst. At du er ung og føler deg truffet er ikke mitt problem.. sorry..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #29 Skrevet 15. mars 2008 Førti Du må jo tåle at det er flere enn rosa elefant her som reagerer på at du er så utrolig bedrevitende. Du er jo så sinnsykt lett å provosere. Går i forsvarsposisjon med en gang noen sier noe til deg, selv om det kanskje ikke er ment imot deg.
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #30 Skrevet 16. mars 2008 Jeg svarer aldri anonymt jeg førti så der tok du feil gitt og jeg er 26år.
Yrha Skrevet 16. mars 2008 #31 Skrevet 16. mars 2008 Kjempefint skrevet, BluBb!! Som om jeg skulle skrevet det selv!! Vi har også en gutt som bruker 20 min til en time på å roe seg på kvelden. Ikke skriking, fordi han blir fort hysterisk og spyr hvis han skriker, men han er veldig urolig og selskapssyk. Etter 8 mnd har vi funnet ut at han trenger mammaen ved seg i dobbeltsenga på gjesterommet når han skal sovne, han trenger soveposen sin og et pledd ved ansiktet, og han trenger godnattsang. Ferber ville aldri fungert her, og jeg håper at alle andre (ikke angrep på HI) prøver ALLE andre utveier før de tyr til skrikekurer!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #32 Skrevet 16. mars 2008 Alle de som må la barna gråte litt når de skal sove tør ikke skrive her ser jeg. For det er mange i andre innlegg som har fortalt at babyen deres gråter hver kveld før det sovner.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #33 Skrevet 16. mars 2008 hei.. hva skal man gjøre når man har to små på under 2 år som kanskje skriker samtidig om kvelden eller på natten og man er alene for gubben jobber natt?? har bare to armer og to bein, vil trøste å ta opp begge jeg, men en må dessverre vente litt.. da blir det noen minutter med skriking om man vil eller ikke....ser ikke på det som mishandling, da vet man ikke hva det er!!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #34 Skrevet 16. mars 2008 Helt enig med anonym 12:20. Hadde man hatt en på 2 år og tvillingbabyer må de nok lære seg tålmodighet. Tror det er mange ettbarnsmødre som har veldig god tid som har tid å dikke så mye.
Storebror & Lillesøster Skrevet 17. mars 2008 #36 Skrevet 17. mars 2008 Jeg holdt på med amming/flaske 2-5 ganger pr natt til han var 6 mnd og var sliten og trøtt,så da han begynte med fast føde,og hadde fått det i 1-2 uker så viste jeg at han burde være mett til morgenen,såje lot han srike,men var i rommet,våknet 2 ganger 1 natt,skrek over 1 time første gang,tilbydde vann hvert 10 minutt,og så sutt,neste ganf varte det i 3 kvarter,neste natt var det først 20 min og så smokk,så bare smokk,3 natt var det smokk en gang,og siden har han sovet rundt fra 18.30/19.00 til 7-8. Det er klart at det var en dårlig vane han hadde vent seg til at når han våknet skulle han ha mat.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 17. mars 2008 #37 Skrevet 17. mars 2008 Vil ikke skrive noe kritikk til de HI, for tror du ha skjønt poenget.. Håper ikke du kommer til å la han skrike sånn en gang til, og det tror jeg heller ikke du kommer til å gjøre! Kan legge til at jeg tar helt avstand fra Ferber! Har lest mange undersøkelser + div om denne metoden. Gutten vår på 5.5 mnd våkner hver time natta igjennom og sover ikke på dagen... ( 5 min dupper) så jeg er utrolig sliten... Prøver å hente meg inn når sambo kommer hjem. Så jeg vet hva de snakker om de som skriver disse innleggene om ferber hvor slitne de er osv.. Selv om jeg er sliten så prøver jeg å vise han 100 % oppmerksomhet om dagen og jeg har ALDRI vurdert å la han skrike hverken på kvelden/dagen for å få han til å sove... Jeg skjønner ærlig talt ikke de som klarer å høre babyen sin gråte Og argumentet om at en er så sliten kan jeg skjønne, men som sagt så har jeg hatt ekstremt lite søvn i periode (4-5 time i døgnet), men har ikke latt dette gått utover babyen vår... Noen sier kanskje at jeg er bløt som ikke lar han gråte? Vet ikke HVOR mange som har sagt "la han gråte" til oss... Men jeg tror det kan gjøre han mer utrygg og jeg hadde aldri klart det! Han også neve at ting begynner gradvis å bli bedre... Vi tenker som så at ting tar tid, og vi har allerede sett forbedring på enkelte områder så vi fortsetter slik som vi alltid har gjort vi:) Ingen skriking her i gården!
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 17. mars 2008 #38 Skrevet 17. mars 2008 og må også si at jeg er så utrolig enig med deg BlubBlub!!!! Veldig bra innlegg=) Vi har akseptert at slik er han:)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #39 Skrevet 17. mars 2008 ehhh.... jeg er visst barnemishandler! Hender han gråter en stund når jeg legger han. Alt fra 5-15 min. Han hylgriner ikke da, bare surver. Jeg går ikke inn til han for da blir gråten ofte bare værre hvis han ser meg. Skrekk og gru, skikkelig barnemishandler jeg er!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå