Gå til innhold

Vasker ALLE underlivet på barna sine hver dag(de uten bleie)??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min eldste datter på 4.5 år syns det svir med all såpe og vaske med klut syns hun er vondt. Hun bader ca 2 ganger i uka i oljebad. Lukter aldri av henne( tar luktesjekken, he he)

Ser i en annen tråde at ungene vaskes med såpe og vann hver dag og bades/dusjes flere ganger i uka.

Synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, bruker ikke såpe på underlivet hennes i det hele tatt (får selv sopp av såpe i underlivet). Hun bader/dusjer 2-3 ganger i uka, vasker med klut innimellom, men ikke hver dag.

Skrevet

nej.. vi dusjer 2-3 ganger i uka og ellers får det være i fred... :D

Skrevet

3 åringen min bader/dusjer ca 2 ganger i uken.

Omtrent hver kveld vasker jeg ham foran og bak, men ikke alltid med såpe. Hvis jeg bruker såpe, brukes babysåpen til snuppa :o)

Skrevet

Her dusjer/bader gutten vår på 4,5 år to ganger i uka.

Vakser tissen og rompa to ganger hver dag ja, men stort sett uten såpe. Båre med klut og varmt vann. Han er litt fæl til å skvette litt i buksa i blant, når han er opptatt med noe. Bare noen dråper, men det lukter fort...

Skrevet

Eneste gangen guttungen vaskes med såpe på underlivet er når han dusjer, og vasker seg selv... Blir vel en 2-3 ganger i uka, og da bruker han asan å vaske seg med.

Men vi vasker tissen og stumpen morgen og kveld, med klut og vann da. :-)

Skrevet

Vasker 5 åringen med klut og vann hver kveld ja. Eller hun gjør det selv forresten... Dusjer 2-3 ganger i uken. Vasker jo meg selv i underlivet hver dag da, så....

Skrevet

Nei, mine gjør ikke det.

Skrevet

Her vaskes det to ganger om dagen med klut og vann + dusj 2-3 ganger i uken...

Skrevet

Nå har jeg bare bleiebarn foreløpig, men kommer til å vaske dem nedentil både morgen og kveld med lkut og vann. Unødvendig med såpe på små barn synes jeg, men klut og vann må til syns jeg.

Skrevet

Her gikk det i klut og vann hver dag frem til han var "stor". Han bada 2 ganger i uken på den tiden. Tror han var 6-7 år da jeg slutta å vaske han hver dag. Han tørka seg jo selv etter å ha bæsja, og den jobben var ikke alltid like effektiv!

Skrevet

ja, vasker underlivet hver morgen.

Unger i den alderen er ikke alltid like flinke til å tørke seg etter dobesøk, eller det kommer noen dråper i trusa - og urin på hud lukter veldig fort.

I tillegg blir jo barna svette og klamme, og fuktigheten samler seg typiske steder som i lysken og i underlivet = lukter ikke godt!

Vasker også mitt eget underliv hver dag!!!

Skrevet

Ja, er jo inne på noe du Didriksmamsen, men hun syns det er pyton. Og voksne romper lukter unektelig værre en små....

Er litt usikker på når jeg bør innføre daglig dusjing. Er jo ganske tidkrevende da. Små barn tar ikke en kjapp dusj, blir jo rene spa-oppholdet:)))

Skrevet

4-åringen bader/dusjer ca 2 gonger i veka. Ellers vask med våt klut ca annankvar dag. Syns det er litt drøyt å vaske med såpe kvar dag, må jo gå ut over "naturlig bakterieflora" og tørke ut huden? Det samme gjeld også bad og dusj kvar dag, er jo ømfintlig barnehud det er snakk om? Og unger vert jo ikkje svette og "ekle" slik som vaksne...

Skrevet

gutten min på 3 år dusjer/bader hver dag, men vasker sjelden med såpe, vasker bare håret med shampo. ellers så vasker vi underlivet på morgen med vann. bruker bleie om natta, men tisser veldig sjelden i bleia om natten;-)

Skrevet

4,5 åringen min dusjer 2-3 ganger i uka og vaskes nedentil med klut og vann morgen og kveld. Bruker ikke såpe da, bruker asan når hun dusjer.

Vasker jo meg selv nedentil hver dag, hvorfor i alle dager skal ikke hun vaskes da?

Skrevet

Mine bader 2-3 ganger i uka. Vasker ikke ellers, hvis det ikke er bremsespor da ; )

Skrevet

Guttungen på 4 år og 4 mnd dusjer hver dag, med unntak av en unnaslunter en lørdag eller søndag i ny og ne. Han dusjer 3-4 minutter av gangen, med unntak selvfølgelig ;-)

Det tar jo bare en snau halvtime av hele uka, heller det enn 15 minutters dusj 2 ganger i uka.

Skrevet

Jenta mi på snart 4,dusjer tre ganger i uka,vasker stumpen morgen og kveld,men ikke bestandig med såpe da. Føler hun må vaskes da hun går på do og tørker seg selv når hun tisser,stoler ikkke helt på at det er helt perfekt tørking bestandig;)

Skrevet

Men hva hvis hun får gjøre det selv da? Synes hun ikke det er greit da? Tuppa her syntes i allefall det ble bedre når hun fikk begynne å gjøre det selv..

Skrevet

Vi har helt like rutiner som eagle (veldig bra rutiner m.a.o.,he-he;-), Jenta mi er 3 :-) (Hun andre 1.5, men hun bruker sef. bleie da)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...