Gjest Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Jeg bare lurer litt på hvordan andre klarer seg alene m f. eks to barn m tanke på bolig. Jeg bor nå i en to roms i oslo. Vi må flytte i juli da kontrakten går ut. Må da skaffe meg en tre roms ettersom jeg får et barn til. Problemet er at det koster fra elleve tusen og oppover å leie det. Skal gå på overgangsstønad, og har da ingen muligheter for å betale 11.000 bare i bo utgifter.Hadde vært hyggelig å høre litt om hva dere andre gjør. klem fra meg;)
Gjest Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 kan ikke barna dele rom da? evt først ha barnet på ditt rom og flytte det inn på det andre barnets rom når det blir litt eldre?..Hadde blitt billigere enn å flytte.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 En toroms har da bare ETT soverom tigern..;)hehe Og er vel ikke bare pga plass men også at kontrakten går ut HI må flytte. Må vel kanskje se på muligheten for å flytte til et annet område enn det du bor i -mer uttkanten av byen, evt helt ut av byen og litt mere på landet... Mye billigere om en retter nesen mot feks romerike enn i oslo. Jeg har så langt levd greit iogmed jeg har vært i permisjon og fått utbetalt det jeg ellers har hatt i mnd. MEN fra april - august skal jeg klare meg på overgangsstødnad...æææææ *gruer meg* Vet jo det bare er midlertidig, men er ikke vant til å snu på hver krone som jeg blir nødt til nu...
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Hei, bor selv i oslo, blir mamma nå i mai. Jeg bor 10 min med tog fra senturm, og har en 3-roms på 70 kvm til 7000 i mnd. Har hund i tilegg. Med OS, barnetrygd, bidrag og bostøtte, tror jeg at jeg skal klare meg bra. Har jobbet, men tjente ikke nok til å få foreldrepenger. Du finner ganske mange leiligheter med lavere priser hvis du flytter litt vekk fra sentrum, og buss/tog/trikk forbindelser er jo ikke noe problem. Sentrum er ekstremt dyrt (jeg viille aldri bodd i sentrum uansett) Så bare å gå på finn.no å lete
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 Uff stemmer det, blingset litt og trodde det sto tre roms:S Nå har jeg ikke to barn, men jeg leier en tre roms til fem tusen i måneden, tingen er at man må litt ut på landet for å få det billig, men det finnes alltids busser inn til by og mer sentrale strøk:)
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 3 roms til 7000 ja. det kan man jo leve med. Jeg bor på grønland nå og betaler 7600 + strøm.vil i tillegg til det andre bort fra sentrum. Det eneste som er litt skremmende er at jeg da vil sitte uten venner og netttverk er jeg redd, har lite familie så venner betyr mye.Må tenke litt på skole også ettersom sønnen min starter nå til høsten. Men går det tog eller buss inn til sentrum så går det nok bra:) har lagt inn annonse på finn også. Ser hver dag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå