Mammapudding Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Leah har ikke tid til pupp lenger..Det virker som jeg begynner å få lite melk. Ammer om natta eller tidlig morgen, prøver å amme før hun får grøt/brødskive men hun skal se på absolutt alt rundt og jeg lykkes kun med amming hvis hun og jeg er helt alene og det ikke skjer noe rundt oss. I tillegg så pumper jeg hver kveld og gir henne litt velling før hun skal sove. Har planer om å droppe det når hun er ca 8 mnd, for nå liker hun grøt så da kan hun få det i stede. Men da er jeg redd det blir helt fritt for melk, hadde jo lyst til å amme i alle fall morgen og kveld til hun er 1 år. Hvor mye mme skal hun i så fall få da? Tar i mot alt av råd og erfaringer:)
*Rutletutt* Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Milla er også litt vel opptatt av alt mulig annet når hun skal ammes...men har jeg det stille og litt mørkt går det greit. Jeg ammer tre-fire ganger om natten da (blæhhh..) om morgenen etter grøten, etter hun våkner fra luren sin, etter middag, mellom middag og kvelds og etter grøten før hun legger seg. Hun nekter å ta flaske og på annen måte drikke annet enn fra puppen, så hun må jo ta den;o) Du kan jo prøve å pumpe deg etter hun har fått mm, så du holder oppe produksjonen. Vet desverre ikke ang hvor mye mme...
Mammapudding Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. mars 2008 Takk for svar:) Kanskje jeg skal prøve å tilby pupp etter maten også, er jo verdt et forsøk i alle fall. Får pumpe etter hun har spist, så det ikke blir fritt..det var jo lurt, tenkte ikke på det i det hele tatt:) Får håpe Milla slutter å spise så mye om natta snart, vet hvor tungt det er..Leah spiste annenhver time om natta til hun var nesten 5 mnd, så jeg føler med deg:)
78'er Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Har lignande problem, og får det att på natta: då har han tid! Men har funne ut at beste tidspunkt på dagen er når han er trøtt, så ammer rett før han skal sove i vogna. Ender som regel med at han sovner god og mett ved puppen!
Mammapudding Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. mars 2008 Ja da har han vel tid..luringen..hehe:) Leah er umulig å amme når hun er trett, hun gnir seg sånn i øynene og blir irritert når hun nesten sovner ved puppen, sukk..hadde vært greit om hun sovnet med puppen av og til i alle fall..hun sover kun når jeg triller! Håper det bare er en periode med ekstrem nysgjerrighet og at hun snart skjønner at bildene på veggen fortsatt er der når hun er ferdig å spise ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå