Gå til innhold

Hjelp - jeg kan ikke få epidural....

Anbefalte innlegg

....fordi jeg har ei diger tatovering på korsryggen. Har hørt at man da ikke får epidural, grunnet fare for blodforgiftning (blekket fra tatoveringen kan visst nok havne i blodet).

Hva hvis fødselen blir kjempetøff, type 48 timer+..

Kommer jeg til å dø av smerter da?

Kanskje litt tidlig å bekymre seg, for jeg er jo tross alt ikke blitt gravid enda. Greier ikke helt å unngå frykt rundt fødselen og det dreper litt av gleden ved å prøve å bli gravid..

Dersom noen har noen tips,trøstende ord, eller harde fakta å komme med så ville jeg satt stor pris på det:)!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137152395-hjelp-jeg-kan-ikke-f%C3%A5-epidural/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror de har endra reglene der, og at de ikke bryr seg om tatoveringer i korsryggen lengre, med tanke på epidural..

så ikke bekymre deg unødig..

du kan jo spørre jordmor eller ringe sykehuset å spørre, så vet du med sikkerhet. men jeg har lest om flere her inne som har fått epidural selv med tatovering i korsryggen..

og du dør uansett ikke av smertene, og regner med at hvis du ikke kan få epidural så har de noen andre ting du kan få for smertene..

ikke la det bli en hindring for å bli gravid iallefall..

kan du ikke få epidural, er det mulig å få keisersnitt, hvis det virker lettere..

lykke til :)

Jeg kan heller ikke få epidural, av medisinske årsaker... men jeg tenker at man dør jo ikke av smerte... og dersom fødselen drar veldig ut, blir det jo ofte keisersnitt... (håper jeg slipper DET denne gangen, da jeg måtte i narkose med hastesnitt sist...)

joda du kan få epidural...

det går enten ann å stikke imellom motivet, altså gjennom normal hud, eller så kan anestesilegen gjøre ett lite kutt i huden som er tattovert og stikke nålen igjennom der. og derfor unngå at eventuell hud med blekk blir med inn i ryggrade. easy peasy.

Dette gjør de på Riksen iallefall.

Er du virkelig redd, så kan du få avklart dette på forhånd hos en anetesilege, ikke hos fastlegene din eller hos JM.

(dessuten har nyere studier i USA tilbakevist at det er farlig å stikke igjennom en tattovering)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...