Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Jeg bruker antidepressiver.Jeg tar så lav dose som mulig, siden jeg ammer.Det hjelper, men jeg merker at jeg burde hatt en noe høyere dose. Det er fortsatt tungt. Jeg veier for og imot nå. Skal jeg slutte å amme og begynne på en høyere dose? Skal jeg fortsette som nå og håpe på det beste? Skal jeg høre om det går å ta en høyere dose, selv om jeg ammer? Jeg har ikke lyst til å utsette barnet mitt for mer medikamenter i melka enn nødvendig, samtididg som jeg må kunne fungere i hverdagen. Datteren min er 9 måneder gammel, jeg ammer fortsatt flere ganger daglig. 5-6 ganger.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Så lenge medikamentet er godkjent av lege/sykehus mens du ammer er det vel ikke noe problem å øke? Hvis du lurer lønner det seg å snakke med legen din om det.... er jo ikke leger her liksom )
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Har ikke tenkt å øke uten å snakke med legen min først, uansett, men ville bare få noen synspunkter på saken. :-) Og jeg er ikke åpen om problemene mine til venner eller familie, så tenkte jeg skulle spørre her før jeg eventuelt bestilte time hos legen. HI
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Jeg gikk på antidepresive (fontex 20mg døgnet) da jeg var gravid. Da jeg fødte fikk jeg beskjed fra lege på sykehuset,psykriateren der, en annen psykriater og min egen lege, at hvis jeg ville amme, så måtte jeg kutte ut medesinen. Jeg var LIVREDD, men ville prøve å amme. Her så har det gått helt fint å kutte ut. Det har vel gått så bra, siden det å få barn for meg var VELDIG positivt og etterlengtet. Jeg ville hørt om det er skadelig for barnet om du går opp i dose.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Vanskelig til å råde deg til hva du skal gjøre, men er vel lurt og rådføre seg med lege først som du sier. Men jeg tenker at det er helheten som er viktig. Du må jo ha det bra selv for at barnet ditt også skal ha det bra. Så hvis løsningen er å øke dosen, er det kanskje verdt det så lenge det ikke går utover barnet ditt ifht morsmelken. Men samtidig så er barnet ditt 9 mnd og om ikke så altfor lenge skal jo barnet drikke noe annet enn morsmelk og da er jo problemsstillingen en helt annen også. Synd at du ikke kan dele dette med dine nærmeste. Men jeg ønsker deg masse lykke til og håper du finner ut hva som er best for deg og barnet ditt.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 Ja, det er veldig synd at jeg ikke kan dele det med mine nærmeste..men det er flere grunner til det. Som jeg ikke går inn på nå :-) HI
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Jeg ville heller ikke at du skulle dele det her, men syns det er synd at du ikke kan dele det med de. Sikkert vanskelig nok for deg fra før og i tillegg ikke har noen å dele det med. Masse lykke til hvertfall
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #8 Skrevet 14. mars 2008 Skjønte det :-) Ville bare forklare hvorfor. Takk for råd og lykkeønskninger. HI
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 14. mars 2008 #9 Skrevet 14. mars 2008 Får du behandlig i tillegg til medisin? Jeg hadde økt medisinen og slutta å amme, men det er mitt synspunkt.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #11 Skrevet 14. mars 2008 Siden du ikke kan prate med venner og familie om problemene dine, så burde du kanskje be legen om å henvise deg til psykolog.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #13 Skrevet 14. mars 2008 Det hjalp meg hvertfall VELDIG mye. Og di kan også utføre tester. For noen ganger er det ikke "bare" depresjoner og angst. Og er det noe helt annet, så kan det hende at man trenger andre medesiner.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #15 Skrevet 14. mars 2008 Blant annet Wise. (eller noe) DE kan sjekke om man har personlighets forstyrrelser, er manisk depresiv, sisofren,tvangslidelser, psykoser osv.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #16 Skrevet 14. mars 2008 Jeg har selv tatt en sånn test. Det ga meg en mer helhet på en måte. Da visste jeg hva jeg skulle forholde meg til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå