LegallyBlond Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Huff og huff, jeg som var så modig tidligere er bare blitt mer og mer pysete...Og jeg HATER å fly, får helt vondt i magen bare av å tenke på det. Og så er jeg alltid redd på nye steder, så jeg er ikke spesielt glad i å reise så langt oå ferie nei. Holder meg stort sett i Norge og Danmark. Men nå har altså en av mine aller beste venninner invitert meg i bryllupet sitt, og det skal holdes i Beograd. Har akkurat snakket med henne på tlf og jeg er allerede kvalm ved tanken (bryllupet er i aug). Har jo SÅ lyst å være med i bryllupet, men vet faktisk ikke om jeg klarer å reise. Noen som har noen råd eller tips?? Evt. har god erfaring med beroligende tabletter eller sånn flyskrekk-kurs eller noe annet som kan hjelpe??
Tommage♀♂ Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Har ikke så mange gode råd til deg, men ville bare fortelle om min fryktede flytur fra Bergen til Stockholm. Vi skulle på jentetur, og jeg grudde meg i flere mnd i forveien, men ville ikke gå glipp av det heller. Drakk meg litt roligere på Flesland, men gråt alikevel da flyet lettet. Mellomlanding i Oslo og flybytte der, det gikk litt bedre, var liksom litt i siget da. Ferien var kjempemorsom, og turen hjem gikk myyye bedre! Er fortsatt redd for å fly, men det går til nøds... Håper du klarer å mannne deg opp ti å reise, du kommer helt sikkert ikke til å angre! Lykke til=)
ariel78 Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Har ikke noen erfaring med reiseskrekk, men har hatt flyskrekk tidligere. Gikk på kurs med Sas-Braathen og det har hjulpet meg utrolig mye. Gå inn på sas.no så finner du informasjon og en du kan ringe til, men er lange ventelister så spørs om du kommer med innen den tid.. Før kurset brukte jeg gjerne beroligende piller når jeg fløy og de virket sånn delvis, ikke noe løsning i lengden, men kan være en midlertidig løsning inntil du får tatt et kurs..
LegallyBlond Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2008 Godt å høre at det gikk bra med deg da =) Har flydd en del tidligere selv om jeg ikke har likt det noe særlig, sist jeg flydde var for 3,5 år siden, men flyskrekken min har bare blitt verre og verre med årene... Jeg må vel bare manne meg opp, vet at det er viktig for henne at jeg kommer og blir jo sikkert en stor opplevelse. Dessuten er det jo ikke hver dag man får sjansen til å reise til Beograd.
LegallyBlond Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. mars 2008 Hehe, har ikke tenkt å fly noe ofte uansett så går greit med piller foreløbig iallefall. Så lenge de hjelper litt så gjør det iallefall ting littegrann lettere! Men så er jeg jo litt redd for å ta beroligende også jeg da, liker ikke å ta medisin som påvirker hjernen min heller. Skal ikke være lett dette her =)
ariel78 Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 Snakk med legen din, jeg fikk noen veldig milde noen, er ikke akkurat pilltypen, tar knapt en paracet ellers:-) Jeg ble mest sløv, kan være lurt og prøve ut hjemme først.. Ellers så syns jeg også det kan være like greit og komme tidlig på flyplassen og få i seg noen glass vin og fortsette litt ombort..:-)
LegallyBlond Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. mars 2008 Ja, skal nok gå på ett vis. Kanskje greit å komme tidlig til flyplassen uanseett, få litt tid til å forberede meg der. Se at det faktisk finnes fly som tar av uten å dette ned =) Men skal helt klart få prøvd å komme meg på ett kurs engang, helst innen få år. Var det veldig dyrt?
ariel78 Skrevet 14. mars 2008 #8 Skrevet 14. mars 2008 Kan være greit og bli kvitt skrekken for godt etterver, selv om du ikke reise så mye i dag så kan det hende du får mer lyst til det hvis du ikke er redd for det lengre.. Er dyrt ja, koster 6000,-, men er da inkl 6 kvelder med ulike forskjellige temaer og en flytur med gruppa. Jeg syns det har vært et kjempe bra opplegg og har fortsatt kontakt med flere fra kurset som det har virket veldig bra for og.. Du kommer helt garantert ikke til og dette ned, men det er helt grusomt og sitte der og være livredd, pluss all gruinga på forhånd..
LegallyBlond Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 14. mars 2008 Det var dyrt, men er jo verdt pengene om det hjelper! Blir nesten litt irritert på meg selv også, for hvis jeg tenker helt fornuftig så VET jeg jo at sjansen for at noe skjer er veldig liten. Alikevel så er jeg SÅ redd, helt ulogisk...Men angst er vel ofte ubegrunnet, og nettopp derfor den er ett problem... Hadde vært deilig å bare glede seg =)
ariel78 Skrevet 14. mars 2008 #10 Skrevet 14. mars 2008 Angst er jo ikke logisk, veldig ubehagelig men er ikke farlig.. Har lært masse om flyving og angst så føler meg veldig trygg nå. Koser meg og ser etter billige flybilletter, skal på ihvertfall 3 turer i år, kjempe deilig og kunne være helt avslappa på det:-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå