Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Hei! Jeg har ei lita snelle på 4 måneder som inntil for 1 - 2 uker siden kun var morsmelkernært. Da syntes jeg at hun begynte å kreve pupp veldig ofte og jeg hadde derfor inntrykk av at hun trengte mere mat. Derfor begynte jeg å gi henne maisgrøt blandet ut med utpumpet morsmelk. Imidlertid viste det seg at grunnen til at hun var sutrete og "puppegær'n" var at hun var i ferd med å få tenner! Etter at tennene brøt ut har jeg fått ei helt ny jente, snill og blid, sover godt og dier med fornuftige intervaller igjen. Problemet er at nå har jeg jo alt begynt med grøt til henne og hun liker det godt, men hun får åpenbart hard mage av det. Særlig i kveld var hun plaget med magen og gråt ganske lenge i forhold til hva hun pleier før hun roet seg og jeg la henne for natta. Spørsmålet er: Kan jeg legge grøtprosjektet på is når jeg først har begynt med grøt? Kan jeg heller fortsette å fullamme henne frem til 6-månedersalderen, så kanskje tarmsystemet hennes får anledning til å modnes frem til da? Takknemlig for svar!
Gjest Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Klart du kan kutte ut grøten hvis du vil, det går nok helt fint. Jeg har i hvertfall fullammet i perioder selv da gutten vår var 8-9 mnd (han var dårlig og nektet alt annet enn pupp). Grøt og den slags er ikke en viktig del av kostholdet for så små, selv om de kanskje synes det er nam nam. Melk er viktigst en god stund til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå