Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Jeg vil egentlig bare dele min historie med dere for å vise at det finnes håp for alle. Jeg ble for 16 år siden (da jeg var 13 år) diagnosert med den kraftigste typen PCOS. Jeg har/hadde alt av symptomer deriblandt kraftig hårvekst, nedsatt forbrenning, ca 40 små cyster på hver eggstokk, antydning til diabetes og i det hele tatt. For 5 år siden prøvde jeg og min samboer å bli gravide. Jeg har da altså ikke gått på pillen eller andre prevansjonsmetoder på mange mange år. Det gikk ikke, og jeg kom til en gyn spesialist som bad meg gå ned i vekt. Jeg er ca 10-15kg overvektig. Jeg skulle kontakte han igjen et par år senere. For de som har PCOS, så vet dere hvor vanskelig det er å gå ned i vekt. Jeg fikk så en spesialist på sykehuset her som satte meg på pergo. Denne gikk jeg på en 12-13 ganger uten at den fungerte. Neste løsningen ble da kikkhullsoperasjon for å fjerne cystene, da blodprøver viste at jeg hadde eggløsning. Operasjonen gikk bra og de fikk fjernet alt. Jeg skulle til kontroll først 6 mnd etter operasjonen som jeg hadde i august i fjor. Jeg gikk da på 6 nye pergo kurer uten at dette hjalp. På kontrollen jeg hadde i begynnelsen av februar bestemte han seg for å henvise oss til prøverør. Vi ble litt letta over å kunne slippe "timeplanen" og heller ta ting som de kommer. Med beskjed om at vi kom til å få innkalling til prøverør om et par mnd, dro jeg hjem og vi tok en etterlengta "pause" og tok en liten utenlandsferie i samme slengen. I går var syklusen min på 35 dagen. Jeg har hatt sykluser på 34 dager tidligere, men aldri på 35. I dag tok jeg en graviditetstest, og den viste en kjempelyserosa strek i tillegg til den kontrollstreken. Litt forvirret dro jeg til apoteket og kjøpte en clearblue, som igjen vider "gravid" eller "ikke gravid".. og den viste GRAVID! Det er fremdeles tidlig, og ting kan gå galt. Men nå vet jeg i det minste at jeg kan, og vi håper selvsagt at alt skal gå bra. Det har ikke helt gått opp for meg ennå, men for alle dere der ute: Ikke gi opp håpet -Uansett-!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 Å så kjekt å høre. Håper alt går bra og ønsker dere lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå