Yo&La+spire Skrevet 2. april 2008 #26 Skrevet 2. april 2008 Må bare presisere at det er veldig FÅ som får psykiske problemer, blir utrygge osv, men undersøkelser viser at det er STØRRE sjanse for å få det dersom barna gråter mye og spesielt dersom de gråter alene. Dette vil nødvendigvis bety at kolikkbarn har en større risiko (men den er fremdeles veldig liten), men det er jo noe helt annet....ingen kan noe for at barnet har kolikk, men eg synes det er unødvendig å MED VILJE la barnet gråte når en vet om risikoen. Det er selvfølgelig mange som andre faktorer som også spiller inn og som har mer og si. På en annen side er det mange som utsetter barnet sitt for passiv røyking også, selv om dette gir større risiko for kreft. Eg ville ikke gjort noen av delene.
soleie med fanten:) Skrevet 2. april 2008 #27 Skrevet 2. april 2008 hatt 2 år med psykologi jeg faktisk. og vi prøver ikke overbevise deg om noe som helst. bare prøver å få deg til å forstå at ikke det nødvendigvis bare er det du sier som er rett... men merker jo at det ikke er mulig. trodde du ikke gadd diskutere mer jeg, hehe... lykke til
soleie med fanten:) Skrevet 2. april 2008 #28 Skrevet 2. april 2008 i såfall burde jo alle hs slutte å anbefale den.. men de som vil bruke ferber får gjøre det og de som vil bysse barnet sitt i søvn får gjøre det.. så gjenstår det bare å se hvem som får mest problemer når de blir eldre. det finnes faktisk ingen fasit på hvordan man skal gjøre det med barna sine..
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #29 Skrevet 2. april 2008 de som har kolikk bærer man jo gjerne... STOR FORSKJELL på de som gråter i armene enn de som gråter alene på et rom! Og vi bærer ikke vår i søvn vi sitter atme senga hans til han sovner... og GUD så mange timer vi har brukt... men verdt det! ikke en tåre her--- han har føt våknet hver halv time natten gjennom, men nå 1 gang for mat. 6 mnd.. Syns ferber er lettvint... for de som ikke gidder å bruke den tiden det faktisk tar å få ungen til å sovne uten gråt... og jeg er enig i anonym her: hvorfor forsvarer dere hele tiden??
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 2. april 2008 #30 Skrevet 2. april 2008 eg forsvarer jo ikke noe.. prøver bare få deg til å forstå at alle har vær sin mening. men på deg høres det jo ut som eg lot hun grine i mange timer uten å trøste.. må jo få forklare hvordan jeg gjorde det for at andre skal skjønne at man trøster faktisk selv om man venter litt med å gå inn..
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 2. april 2008 #31 Skrevet 2. april 2008 å eg e aldeles ikke usikker på det eg gjorde.. eg mener det var det rette for oss å det va det tydeligvis siden det fungerte så bra.. prøvde før eg begynte me ferber å både busse hun i søvn å sitte der med hun.. enten våknet hun når eg stoppet å busse hun eller så våknet hun når eg gikk ut.. så det funket ikke på hun, det er jo forskjellig fra barn til barn vettu,, å dette va den beste metoden for oss å son e det bare uansett om du mener det va så forferdelig... skal heller gji besjed eg om datteren min e psykisk syk om noen år. men eg tror nok ikke at hun tok skade av dette
soleie med fanten:) Skrevet 17. april 2008 #32 Skrevet 17. april 2008 Stein Erik Ulvunds søvnråd Sørg for at barnet får nok søvn på dagtid. Innarbeid leggerutiner med faste leggetider. Hvis barnet gråter i sengen, trøst og kos mens det er i sengen. Ikke vær på rommet mer enn ett minutt av gangen. Hvis barnet fortsetter å gråte, gjenta prosedyren med fem minutters mellomrom. Aldri la barnet gråte over ti minutter. Start med korte intervaller og øk dem. kjære HI. lurer virkelig på hvor du har lest det du påstår at Ulvund står for.. for her er nemmelig det han skriver.
soleie med fanten:) Skrevet 17. april 2008 #33 Skrevet 17. april 2008 http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=101582
soleie med fanten:) Skrevet 17. april 2008 #34 Skrevet 17. april 2008 For meg ser det ut som om ulvund mener omtrent det samme som ferber. hva har du å si til det kjære anonym??????? synes igrunnen det er ganske smålig og legge ut falske utsagn for å prøve å få andre her inne til å få dårlig samv.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #35 Skrevet 22. mai 2008 Hehe! Legg merke til at de som er FOR Ferber-metoden på denne tråden er relativt unge. Bare en tanke... Kremt!
Soleie m/3 gull :) Skrevet 10. juni 2008 #36 Skrevet 10. juni 2008 mulig det. og hvem vet. kanskje du er ung du oxo, eller kanskje du er så gammel at det derfor du ikke står frem med nick.?????????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå