Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Nå har jeg lest en del av det du har skrevet og du kan mildt sagt si at jeg er sjokkert! At gråting er til barnets beste??? Hvor har du det ifra???DUMMESTE jeg har hørt... vet ikke om du har hørt om pedagaogen Stein Erik Ulvund??? Han mener at uansett hvordan barnet gråter så skal en faktisk ikke la barnet gråte!! Selv om det faktisk kan være trass gråting! NÅR JEG LESER DET DU SKRIVER SÅ VITNER DET OM UVITENHET OG UMODENHET! og hvis du ble anbefalt det på HS så sa de vel også at du skulle VÆRE i rommet hele tiden mens hun evnt gråt??? Har snakket med HS om ferber og VET hva de anbefaler... unnskyld at jeg sier det, men kjenner faktisk at jeg fikk litt vondt i meg når jeg har lest det du skriver... syns synd i jenta di... Hun vet at uansett hvor mye hun gråter så får hun ikke trøst!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #2 Skrevet 20. mars 2008 Okey?? Lykke til med ditt eget barn om du trøster uansett.. Kommer til å bli mega problem barn om du til og med faller for trass gråting.. Herregud!
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #3 Skrevet 20. mars 2008 Ehm, siste anonym. En baby gråter ikke på trass. En toåring kan gråte på trass. Jeg trøster ungen min uansett hva det er, og jeg tviler på at jeg får et "mega problem barn" som du skriver. (og da skal jeg holde meg til saken og ikke nevne orddelingsfeilene)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2008 #4 Skrevet 23. mars 2008 enig med NupiSnowJog!!! En 2 åring kan gråte av trass ikke en baby... Har du lest resultatet av de barna som de har testet? altså hvor foreldrene har brukt ferber? Ok: kanskje jeg får et mega problembarn... et som er sikker på seg selv og som vet at mamma og pappa er der for dem! Lurer på hva du får da!
Yo&La+spire Skrevet 25. mars 2008 #5 Skrevet 25. mars 2008 Ja, det er faktisk ikke lett visst du får et såkalt "mega problem barn" som er sikkert på seg selv og sier ifra/krever å bli hørt når noe er galt. Spesielt visst det er en jente...for de skal helst bare sitte stille og ikke si noe som helst. Skrikekur er en utmerket måte å kue barnet sitt å, og sørge for at det gir fullstendig opp og ikke lenger har tro på at det blir hørt av de som det stoler på. Vis dem hvem som er sjefen! Når de er så frekke at de bare gråter på trass for å terrorisere foreldrene sine! Mohaha! Selv er eg hippie og tror mest på kjærlighet og fred og sånn....*teit*
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 barnet mitt har det faktisk helt fint.. å helsestasjonen anbefalte meg det og sa at jeg fint kunne gå ut av rommet når jeg hadde vært inne å gidd besjed at alt går fint å at vi ikke var gått fra henne.. Jeg er ikke uviten har fått god veiledning.. er heller ikke umoden, selv om du mener det jeg gjør er feil har du ingen rett til å kalle meg uviten.. jeg hørte ann gråtingen hennes å jeg vet forskjell på når hun er redd å trenger meg eller når hun bare breler for hun ikke ville ligge i sengen.. jeg kjenner nok barnet mitt bedre enn deg;) du er no ikke så moden du heller når du ikke en gang tørr å stå oppført med navnet ditt.. jeg står no hvertfall på mitt å kan fin signere me navnet mitt;)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 1. april 2008 #7 Skrevet 1. april 2008 du burde i det minste klart å skrivet navnet rett!!!!
soleie med fanten:) Skrevet 1. april 2008 #8 Skrevet 1. april 2008 og hvem sier at det stein erik ulvund sier er det rette da???? og hvis du skal klage på andres anbefalinger foreslår jeg at du signerer med nick. eller tørr du kanskje ikke stå for det du skriver?????????
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 1. april 2008 #9 Skrevet 1. april 2008 helt enig med deg! noen tror at det de sier er det rette å alle andre som mener noe annet har feil!
soleie med fanten:) Skrevet 1. april 2008 #10 Skrevet 1. april 2008 ja og stakkers ungene deres da. vedder på at anonym sine barn ikke kommer til å få ha egne meninger eller bestemme noe i livet sitt selv!
Synne&TheTerminator Skrevet 1. april 2008 #11 Skrevet 1. april 2008 Hahaha!! Huff og huff HI. Vet ikke hvem som er mest umoden her jeg, i og med at du mener at en fyr sier noe er het rett. Jenten til Ung mor og Emily Jeanette er faltisk så stor at jeg tror nok at mammaen kjenner henne så pass godt at hun vet hva Emily Jeanette griner av. Jeg gjør det samme som hun, å ja det funker!!!! Barn dør ikke av litt gråting.
soleie med fanten:) Skrevet 1. april 2008 #12 Skrevet 1. april 2008 og forresten så annbefaler ikke alle hs det samme.. bare fordi den ene hs du er på sier noe, så må ikke nødvendigvis det være det rette...
Yo&La+spire Skrevet 1. april 2008 #13 Skrevet 1. april 2008 "Barn dør ikke av litt gråting"....nei, men eg synes iallefall at min oppgave som mor er å gjøre litt mer enn å hindre barnet mitt i å dø. Hun skal også leve bra og føle seg trygg! Undersøkelser viser at barn som gråter mye er mer usikre på seg selv, mer utrygge og har større sannsynlighet for å utvikle psykiske plager. Ikke alle barn gjør det, noen barn tåler å gråte, men eg tar ikke sjansen med jenta mi iallefall. Så får dere andre eksprimentere som dere vil:)
Synne&TheTerminator Skrevet 1. april 2008 #14 Skrevet 1. april 2008 Hmm, var vel ikke helt det jeg mente, trøtt idag=P Mener at barn har ikke vondt av å skrike, da mener jeg ikke skriking i 15-20 min, for all del, å vis man skal ha skrike kur så må jo mor/far gå inn å vise babyen at mamma eller pappa er her.... Gjør man det så hvorfor ikke, barnet vet jo at mamma og pappa er der. Man kjenner jo sitt eget barn, å vet når det blir for mye for det.
soleie med fanten:) Skrevet 2. april 2008 #15 Skrevet 2. april 2008 og hvem som har hatt de undersøkelsene da?? er jo litt rart om hs anbefaler den metoden hvis det er fare for psykiske problemer med det. og hvis barn som gråter har stor sannsynlighet for å få det, så stakkers de med barn med kolikk.. tror nok du overdriver en smule ja!! uansett, jenten det handler om her brukte metoden noen kvelder for å få jenten sin til å sove om kvelden. det som var poenget her var jo at for henne fungerte det, og hun skrev om sin erfaring med det. ikke noe poeng av HI og komme å slenge drit da. og for de som lurer så har jenten hennes det kjempe fint. og etter hun begynte å sove om natten er hun en mye blidere jente og har det mye bedre hele dagen:)
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #16 Skrevet 2. april 2008 det som var POENGET mitt med dette var at jeg REAGERTE på det du skrev UNGMOR! FEKS: "hun må lære seg at vi ikke kommer å ta henne opp uansett hvor mye hun gråter"... eller noe i den duren... Jeg fikk seriøst vondt i hjertet når jeg leste det og andre ting du skrev... Lær deg å les jente for det var det jeg poengterte i tråden! De som bruker ferber må gjerne gjøre det for min del... Det var forsåvidt ikke det jeg fokuserte på... gråt er den eneste måten babyer kan komunisere på, det er et signal om at de ønsker noe... Men jeg er heldigvis ikke den eneste som er av den formening om at ferber er en kontroverisiell metode. Skal se om jeg finner det jeg leste på nettet om de undersøkelser som har vært gjort... OG hva HS angår så er det et SINNSYKT dårlig argument... har hørt så mye piss derfra.. og lest tråder her inne på dib om HS som har anbefalt det ene og det andre... Min hs anbefaler IKKE ferber... -hi-
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #17 Skrevet 2. april 2008 helt enig med Yo&La:=) dere får eksprimentere som dere vil!
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 2. april 2008 #18 Skrevet 2. april 2008 det jeg har sakt er at hun må selv lære seg å sovne selv uten at vi er til stede. å om hun breler seg når vi legger hun gjør det ikke noe at hun lærer at då komme vi ikke... når hun brele griner for hun ikke vil sove har hun det helt fint å vi trengr ikke være der hele tiden.. men selvfølgelig om hun griner sine bitre tårer å mener at det å ligge der den dagen va så forferdelig så trøster jeg hun selvfølgelig. men jeg lot hun aldri grine kjempe lenge i strekk, gikk alltid inn å viste meg å sa at vi var der.. å det funket fint for hun for det er aldri noe mer brele grining på hun når hun blir lagt...men min Hs anbefalte det. det ble brukt ferber på meg når jeg va liten også, e ikke usikker på meg sjøl å har heller iche psykiske problemer
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #19 Skrevet 2. april 2008 http://www.babyverden.no/templates/Article____71287.aspx les der så kan du se at vi begge kanskje har rett... men som sagt jeg tar ingen sjangser med min snupp... Kan også nevne at mine foreldre brukte ferber på meg og det resulterte ikke at jeg ikke turte å ligge på eget rom før jeg var 9 år (!!!!!) + at jeg alltid har vært veldig engstelig og i perioder usikker. Foreldrene mine har ikke skadet meg på noen måte, men jeg sier jeg kommer ikke til å gjøre det på mitt barn! De brukte den på broren min, han er en helt annen type og hadde ingen problemer i ettertid... Barn er forskjellig: hvordan vet du med sikkerthet at du ikke har et barn som er disponert for å få skader???
soleie med fanten:) Skrevet 2. april 2008 #20 Skrevet 2. april 2008 og vi er heldigvis ikke de eneste av den formening om at det ikke skader.. heldigvis er ikke alle like.. og jeg priser meg lykkelig over at jeg ikke er som deg i allefall!!!! du står ikke for meningene dine for du klarer jo ikke signere med nick, og du må jo være ganske uviten og ikke minst trangsynt du oxo hvis du tror at kun det din helsestasjon anbefaler er det rette.. du kan jo ikke si at å bruke det de har sagt er et dårlig argument, for du gjør jo akkurat det samme.. snakk om å ha splittet personlighet!!! og ang. gråting. hvis barnet ditt har tørr bleie, er god og mett og du vet at alt er i orden med det, og de griner når du legger de i sengen fordi de ikke vil sove, men smiler som en sol hvis du tar de opp igjen. hva er det de forteller deg da?? jo at de ikke vil sove. og hvis du da tar de opp hva lærer du barnet ditt da, jo at hvis vi griner litt vi så trenger vi ikke sove. hvordan tror du det da blir når de blir eldre??? selv om du tydeligvis kommer til å latt de få viljen sin, så må jo ikke alle andre gjøre det samme som deg vel??? grow up jente!!!
soleie med fanten:) Skrevet 2. april 2008 #21 Skrevet 2. april 2008 og hvordan vet du at det var på grunn av den metoden at du ikke turde ligge på eget rom??? det bkan jo ikke du vite, for du kan ikke komme å si at du hsker at som baby måtte du ligge å gråte noen få minutter på rommet alene før din mor og de kom inn til deg.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 2. april 2008 #22 Skrevet 2. april 2008 du kan jo ikke huske at det er derfor du ikke tørrde å ligge på eget rom! man husker ikke ka som har skjedd når man va så liten. jeg gjorde det i knappe to uker å hun er no ikke redd når vi legger hun no..hun kan fint ligge å prate i sengen sin før hun sovner, å virker som hun føler seg veldig trygg med oss å aleine i sengen. begge har kansje rett, folk mener jo at forskjellige ting er rett, tror egentlig ikke det er noe som er rett å galt i denne situasjonen.. det kommer ann på ka du selv mener. det er ikke noe fasit svar her!!!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #23 Skrevet 2. april 2008 hvor kort går det an å være egentlig??? Tror dere jeg mente at jeg HUSKET DET?? selvfølgelig ikke... Har dere hatt noe psykologi påskolen eller lignende? tydeligvis ikke! Noen barn er nemlig mer sensitive enn andre, og kan dermed reagere annerledes på en slik tøff metode som ferber... Jeg orker ikke å diskutere dette lenger... blir bare for dumt... Men anbefaler dere å lese godt om ettervirkningene av metoden! vi gjør det på vår måte uten gråt og dere får gjøre som dere vil!
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 2. april 2008 #24 Skrevet 2. april 2008 nei har faktisk ikke det så!! ja men man hører på gråtingen om barnet føler seg redd å veslejenta mi brelte hun.. vist hun skrek å jeg hørte det var redd grining gikk jeg selvfølgelig inn med en gang å trøstet!! å jeg gjorde dette knappe 2 uker å hun gren kun et par min før hun sovna aldri lenge son at eg måtte gå inn 10-20 ganger per kveld.. så de få minuttene tror ikke eg vil gjøre så veldig mye me hun.. andeledes vist du driver på med det i mange uker å då må gå inn me jevne mellom rom i flere timer, då griner barnet myye mere kansje det kan få følger, men de få minuttene hun sutret før hun klarte å finne søvnen tror ikke eg gjør noe. før hun sutrert like mye når vi trillet før hun skulle sovne. det er hunnes måte å sovne på.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2008 #25 Skrevet 2. april 2008 Visst dere er så sikker på at ferber er det rette for dere, hvorfor må dere hele tiden forsvare det da? "Eg lot henne bare ligge i 2 min" osv osv....De som bruker andre metoder bare gjør det uten noe tull og uten å måtte forsvare det hele tiden....for meg virker det som om dere er usikre og prøver å forsvare det overfor dere selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå