Gå til innhold

Vil ikke bæsje, forstoppelse? HJELP!

Anbefalte innlegg

Skrevet

lisjpia mi vil ikke bæsje, hu pleier bæsje hver morning. men har ikke bæsja siden i går morges. Å nå skriker a, mye!! men hu sovner innimellom. Hva skal jeg gjøre? jeg har putte febermåler inn 2 ganger. har smurt krem, masser og putta lisjefingeren 2 mm inn. er d andre tips? hu får maltekstrakt. men hvor mye skal hu få av det? gir henne 1 ss i 1 måltid pr døgn. skl hu ha mer enn d?

Skrevet

klyster...vi brukte litt grønnsåpevann. Brukte sånn snørrsuger.. en sånn pumpe så kom alt ut og han var såååå blid. Men det kom også en gang når han hadde fått paracet...stikkpille.

Skrevet

Helsesøstra mi sa at mange brukte å stikke ting inn i endetarmen til babyene men at hun ikke anbefalte det pga at de ikke er skikkelig utviklet der eller det er så tynnt eller noe. Husker ikke helt. Men uanset, gir du mm eller mme? Da vi innførte et par skeier grøt hver dag ble det bom stopp med avføringen til gutten min. Overgang til fast føde kan gjøre avføringen treg. Hos mange hjelper det å gi sviskesaft, sviskepure, sviskemos eller malt. Prøv deg fram å se om det hjelper. Viss ikke ville jeg ringt å hørt med helsesøster.

Skrevet

Syns ikke du skal gå så hardt til verks ennå siden ho bæsja igår. Selvom ho eventuelt får fast føde og evntuelt mme og de bør ha avføring hver dag. Ville heller lagd sviskemos og gitt ho litt hver dag. Noen får også vondt i magen av malt, det fikk gutten min her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...