suppegjøken Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Jeg kjenner ingen småjenter som heter Ada. Forbinder navnet med en mørk, vakker og klok dame! Det er et nydelig navn og det passer godt med Theo, syns jeg.
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 15. mars 2008 #5 Skrevet 15. mars 2008 heisann min datter på snart to år heter ada dvs ada marie. syntes det var et nydelig og enkelt navn som ikke er så vanlig i bruk i dag. kommer av hebraisk tror jeg:)
wireless wife Skrevet 15. mars 2008 #6 Skrevet 15. mars 2008 Min gamle bestemor heter ada til mellomnavn. Gerd Ada. Jeg har derfor veldig lyst å bruke det som for eller mellomnavn selv. Eventuelt en variant av Ada. F eks Adea. Jeg syns det er fint.
Vannmann35 Skrevet 15. mars 2008 #8 Skrevet 15. mars 2008 Navnet har blitt mer populært, men er fortsatt ikke inne på topp 40. Var 85 som fikk navnet i fjor - så det er ennå langt igjen til at man kan kalle det et poppisnavn. Synes det er et koselig navn!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #10 Skrevet 16. mars 2008 Ja, Ada er et koselig og fint navn :-) Selv liker jeg bedre litt lengere navn da, så hvis det var jeg som vurderte å kalle min datter for Ada, så ville jeg gitt henne et mellomnavn også. Jeg kjenner ei liten jente på 3 år som heter Ada. Hun er ei vanvittig søt jente med glimt i øyet! :-) Storebroren hennes heter Thomas, så jeg syns det er fint til Theo sin søster ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå