Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Fikk konstatert MA denne uken :-(( og i går fikk jeg med hjem en pillekur fra kk (stikkpiller og smertestillende) for å drive det ut. Begynte å blø men syns ikke det er de helt store mengdene. Hadde forventet mye mer. Hadde en provosert abort for mange år siden i uke 8 og da blødde jeg voldsomt i flere dager. Jeg var i uke 10 nå men fosteret var skrumpet inn og vært død i over en uke (hadde ul for to uker siden og da levde det). Noen som vet om det er vanlig at det ikke blir så mye blod etter en MA ? Er bare trist og lei meg.
frk-fryd Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Hei! Jeg hadde MA i høst. Trodde jeg var i uke 15, men fostereet var død fra uke 10. Jeg hadde utskraping. Jeg så selv på UL-bildene, og fosteret var ikke skrumpet inn. i uke 10 er det vel rundt 4 cm. Livmoren deriomt hadde kolapset. Jeg måtte ha utskraping og blødde i en uke, tilsvarende normal menstruasjon + + . Jeg synes du skal dra til lege å få UL for å se om alt er kommet ut av seg selv, eller om du trenger utskraping! Dersom det skulle være noe der, kan du få betennelse, og det tar lengre tid før du kan bli gravid igjen.
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 jeg har fått "pillekur" etter MA uke 11++ og er helt overrasket over at jeg blør så MYE og lenge. Blør mer enn vanlig mensen, og om to dager er det 3 uker siden pillekuren....
Tjorven1 Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Ja det er trist.. snuffs.... var opå sykehuset selv i går etter en MA - de ville ikke gi meg utskrapning siden forstret hadde skumpet inn fra lørdag. Naturen skulle gå sin gang sa den søte legen, at det var vanlig nå. Hun sa jeg ville forhåpentligvis blød litt de nærmeste dagene, men IKKE så mye som ved mensen. -Det understrekte hun. Hvis ikke må jeg få den samme pillen som dere har fått, hun ville gi meg pillen for det var mer skånsomt (så kanskje derfor du ikke blør så mye?). Men uansett tenkte som sagt bare nevne at hun understrekte: IKKE så mye som ved mensen. - Men vi er alle forskjellig og da jeg hadde en SA i januar bløddfe jeg akkurat like mye som ved mensen, som igjen er relativt lite i forhold til venninner. Lykke til - gyn legen på sykehuset sa også, at det er bare å prøve igjen, det går nok til slutt skal du se!
gromjinta79 Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Jeg fikk piller etter MA. Jeg var på sykehuset og måtte få to kurer for at det skulle komme no og da kom det virkelig.......kunne ikke gå 10 meter en gang før jeg måtte skifte bind. Det avtok etter noen timer men jeg blødde i over 1 måned før det ga seg...da kunne jeg ha opphold på noen dager også kom det igjen.....
Tjorven1 Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 Oj... hmmm... det høres ikke bra ut! Jeg har ennå ikke beg å blø, så jeg får vel en pille på mandag, men blø en mnd og så mye.. Nei.. det vil jeg virkelig ikke.. Er det normalt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå