Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Oppkalling etter min far...Passer ikke helt inn med de andre nymotens navnene på barna våre...Ellers er jeg litt svak for Johannes også...
FuriLaks Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Njæ. Har vel ikke egentlig kjempesansen for det, men kjæresten min heter det og jeg har møtt et par andre fine mennesker på min alder som også heter det, så da må det jo bare bli litt ålreit alikevel;) Ellers så tenker jeg at det er litt "gubbete". Men veldig koselig med oppkalling! Min kjære er oppkalt etter sin farfar. Hva heter de andre barna deres da?
Ludde Skrevet 14. mars 2008 #3 Skrevet 14. mars 2008 Pappaen min heter det og jeg har bare positive assosiasjoner:) Jeg roper hurra for Gunnar! Ellers er Johannes også veldig fint. Blitt veldig populært her på Vestlandet.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #4 Skrevet 14. mars 2008 Hm... Jeg synes jo det er kjempekoselig med oppkalling! Men navnet Gunnar synes jeg er veldig gubbete. Jeg kjenner flere koselige menn med navnet Gunnar, så jeg har gode assosiasjoner til det. Men navnet i seg selv er ikke så fint. Min kjæres far heter også Gunnar, og han har lyst at gutten vår skal kalles opp etter han. Men jeg har spurt om det er andre han kan tenke seg å kalle opp etter, for jeg greier bare ikke å venne meg til at min sønn skal hete Gunnar. Men det er nok på tide at også dette navnet "kommer frem i lyset" igjen, så noen må jo sikkert bare begynne å bruke det, og du kan jo kansje være en av dem? :-) Johannes er et nydelig navn, syns jeg! Dette navnet er også under vurdering her, som oppkalling etter våre begges oldefedre. Men hva heter de andre barna deres? Jeg er ikke så veldig nøye på at navnene på barna skal "matche" hverandre, men jeg synes likevel de må være litt i samme stil.. Jeg synes det ville vært rart hvis tre søsken f.eks het Emil, Linnea og Gunnar! To moderne navn, og et gammelt traust navn.. Men hver sin smak! ;-)
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #5 Skrevet 14. mars 2008 Jeg synes Gunnar tvertimot kunne passet med Emil og Linnea! Dette er ikke nye navn, men gamle. Synes faktisk de er litt sånn gammel-svensk-romantiske...Astrid Lindgren-aktige...
suppegjøken Skrevet 14. mars 2008 #6 Skrevet 14. mars 2008 Gunnar er kjempefint! Og Gustav er fint, hvis du trenger forslag til noe som likner på Gunnar. Lykke til!
ma-85 Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Synes både Gunnar og Johannes er greie navn. Å snakke om "moderne" navn er jo bare tull, slikt går jo i bølger. Om ti-tjue år er de mest brukte navna i dag regna som "gamle". Så det er jo ikke noe å ta hensyn til. Tvert i mot fint å bruke navn som var populære for et par generasjoner siden hvis man er opptatt av at navnet ikke skal være et ti-på-topp-navn.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #8 Skrevet 15. mars 2008 Broren min på 18 heter Tor Gunnar, og er oppkalt etter farfaren vår som het Gunnar :-) Vi har også en oldefar som het Gustav og en tippoldefar som het Gunerius, så Gu-navn går igjen i familien vår på mannssiden. Jeg har derfor lyst til å kalle en kommende sønn for nettopp Gustav. Synes oppkalling er en koselig tradisjon! Med andre ord - liker du navnet Gunnar, og du i tillegg kan gjøre noe så hyggelig som å oppkalle - gå for dette navnet! De to Gunnar'ene jeg har/ har hatt i mitt liv er to vakre, spreke og gode mennesker - så bare positive assosiasjoner!
Gjest Skrevet 15. mars 2008 #9 Skrevet 15. mars 2008 Jeg liker ikke Gunnar alene så veldig godt, men en del av kombinasjonene som Hans Gunnar, Ole Gunnar og Tor Gunnar synes jeg er fine. Johannes er også fint:-)
Mayel Skrevet 16. mars 2008 #10 Skrevet 16. mars 2008 Gunnar er veldig fint! Lille Gunnar...kjempesøtt og tøft! Et navn med kraft i, og så slipper dere mest sannsynlig at 4 andre på samme klassetrinn heter det samme...
Katharina88*Angelica08 Skrevet 16. mars 2008 #11 Skrevet 16. mars 2008 Gunnar.. Tenker på bondeland med en gang jeg Skikkelig gårds-gutt
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #12 Skrevet 16. mars 2008 Ja jeg ser også for meg en liten gårdsgutt med gummistøvler og kjeledress. En lyslugget, søt og snill gutt! :-) Gå for Gunnar, det navnet trenger "nytt liv". :-)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #13 Skrevet 17. mars 2008 He, he. Gøy med mange innspill. Synes både Gunnar og Johannes er litt bondenavn. Og det passer greit. Vi bor i ei bygd, og bestefar Gunnar bor på landet. Så lille Gunnar ville stadig gått i en kjeledress på landet... Johannes forbinder jeg nok litt bonderomantisk fra Hamsuns bok "Victoria". Den var kjempenydelig. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå