Gå til innhold

Trenger råd i forhold til ammeslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 10,5 mnd. Jeg ammer ennå tre ganger om dagen, men i dag ville hun ikke ha noe. Var litt uggen i magen virket det som, så det kan være derfor, men nå er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre hvis dette fortsetter. Skal jeg gi henne mme, vanlig melk eller ingen av delene? Hun drikker en del vann og litt juice (utblandet) til måltidene.

Skrevet

Hei!

Jeg har en gutt på 10,5 mnd og har ammet han 3 ganger i døgnet frem til forige helg.... Da ville han plutseslig ikke har mer. Enten biter han eller så snur han seg vekk.

Jeg har erstattet ammemåltidene med mme, i tillegg har han alltid en vannflaske tilgjengelig, slik at han kan drikke hvis han blir tørst innimellom måltidene.

Skrevet

Hvor mye mme gir du da, og gir du på flaske eller i kopp?

Skrevet

Jeg pleide å amme han etter lunsj (fruktmos) og etter kvelds (grøt og mme) og en gang om natten. Jeg har ikke hatt så mye melk den siste mnd, så nå drikker han ca 60 ml mme i stedenfor pupp til lunsjen og etter kvelds. Nattmåltidet prøver jeg å kutte ut. Han får jo mme ( ca150ml ) til de tre grøt måltidene sine, så jeg tror ikke han trenger så mye mer. Kopp har han enda ikke funnet ut av, så han får flaske.

Skrevet

Jenta mi er ikke så glad i grøt. Hun vil heller ha skive, sikkert for at hun da kan spise selv :) Skal jeg lure i henne noe grøt må hun få noe fingermat som hun kan putte i munnen mellom hver skje fra meg...

Skrevet

Her er det helt motsatt.... Får ikke i han noe annet enn grøt. Skive og middag kan jeg bare glemmer. Siden hun ikke får i seg veske gjennom maten så ville jeg gitt mme til skiven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...