Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Gutten min på seks uker får bare mme, og blir aldri skikkelig mett! Han ser ut til å være bunnløs, og stopper aldri å spise av seg selv. På helsestasjonen har vi fått beskjed om å la ham regulere matinntaket selv, men han får vondt i magen og skriker masse når jeg lar ham gjøre det!

Hvis jeg stopper for å rape ham etter ca 100-130 ml, slutter han gjerne å spise, men maser da etter mat igjen etter en time eller to. Hva synes dere; bør jeg stoppe ham der eller la ham bestemme mengden selv?

Jeg er så redd for at jeg misforstår signalene hans og tvangsforer ham! Hvordan gir deres barn beskjed om at de er mette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da min var 6 uker spiste han 200ml pr gang... Tror ikke det går å bestemme hvor mye den lille vil ha... Slet veldig med at jeg syntes min drakk alt for mye og prøvde å minke mengden men da ble han bare sutrete.

Fikk også HS til å ringe til Nestle (vi bruker nan) og høre hva ernæringsfysiologen deres mente. Beskjeden jeg fikk var at så lenge den lille holdt seg i vekstkurva si så kunne han drikke så mye melk han ville. Men at vi når han blir 4 mnd skal introdusere annen mat.

Når min er mett så bare dytter han ut smokken med tunga :-) Ikke mulig å få den inn igjen etterpå :-p

Skrevet

Jenta vår drakk også VELDIG mye mme når hun var på den alderen, var faktisk litt bekymret. Men som du sier, det kan ofte være vanskelig å vite om de gråter av sult, trøtthet eller nærhet.... I ettertid ser jeg at vi ofte trodde hun var sulten, når hun egentlig var trøtt....Men hun drakk melken hun fikk hun, og det resulterte i skriking og mest sannsynlig vondt i magen av for mye melk....Jaja, det blir heldigvis lettere etter hvert, godt når man blir skikkelig kjent med babyene.:-) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...