Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kan det være at jeg har begynt å få bekkenløsning, eller er det bare muskelvondt? Jeg får lett smerter rundt halebeinet hvis jeg går for lenge eller sitter for lenge. Kjennes egentlig ut som muskelvondt som forplanter seg fra halebenet, ned i skinka og ned i låret. Er ikke helt sinnsykt vondt, men veldig ubehagelig. Mange ganger vil nesten ikke bena fungere hvis jeg får denne smerten.

Hva mener dere? Skal snart til jordmor så jeg kan spørre henne også, men tenkte jeg kunne forhøre meg litt her først!!!

Fortsetter under...

Hei, siff.

Bekkenløsning er noe alle gravide skal få før de gir fødsel til sitt barn, men det skal helst ikke skje før helt i sluttfasen. Bekkenløsning er en oppmykning av de sterke ligamentene som holder bekkenleddene sammen og skjer naturlig ved hormonforandringer i den gravide kvinnes kropp. Dessverre er det noen kvinner som opplever denne forandringen tidligere i svangerskapet enn det som er "vanlig" og det er da vi kaller det bekkenløsning.

Denne diagnosen deles igjen opp i undergrupper av kiropraktoren for å vurdere prognose og evt. behandling.

Det er derimot oftere at kvinnen har en bekkenlåsning enn en bekkenløsning tidlig i svangerskapet. Smertene kan være ganske like i de to diagnosene og behøver ikke å være sterke i starten, men kan øke på ettervert. Ved en bekkenlåsning er grunnen til smerte ofte at hormonballansen har forandret seg noe og alle ledd er mer bevegelige UTENOM det ene eller begge bekkenleddene. Dette kan gi smerte. En annen grunn er at ved forandring av kroppsvekt, kroppsholdning etc. som skjer under graviditeten, vil kvinnen belaste bekkenet på en annen måte enn tidligere. Feil som da ligger der allerede vil da belastes på en ny måte og smerter kan tilkomme.

Vi ser ofte at kvinner som har fått diagnosen bekkenløsning i realiteten har bekkenlåsning. Dette er en MYE enklere problemstilling å hjelpe, og det er kiropraktoren som er eksperten på området rundt dette.

Oppsøk en kiropraktor så får du god undersøkelse og/eller behandling.

Du kan også kikke litt på www.kiropraktorene.com her kan du også få litt informasjon.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...