Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så nå har jeg sitter her å grått. Blir så deppa av dette her! Har prøvd i over 2 år nå begynner det å ta veldig på. Hadde mitt første AIH nå, det gikk jo ikke siden mensen kom i dag. Og legen har ikke funnet uten noe feil på meg eller mannen min. Iallefall av det han har sett på ultralyd. Og vi har ett barn fra før.

Er det noe mer som kan prøves ut før prøverør nå?

Først prøvde jeg el sprøyte og en gele. ( skulle se om det gikk med litt ekstra hormoner)

Så denne mnd AIH. Noe som ikke gikk.

Jeg mener er det mer som kan gjøres når de ikke finner noen feil, elle er prøverør neste steg?

Dette tar jo veldig på.

Håper på litt råd eller tips som jeg kanskje kan spørre legen om å prøve:) Ja, skal spørre legen også, men nå er det påskeferie.

Måtte bare skrive litt her inne, kanskje det hjelper litt på deppingsen. God påske

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var trist å høre.. Vet veldig godt den følelsen når den stygge tanta kommer.

Vi har prøvd i snart 2,5 år. Det er heller ingenting gale med oss, jeg har litt lange sykluser, men ikke noe mer utover det.

Hva er egentlig AIH?

vet ikke om annet som kan prøves desverre. Har du gått på pergotime? jeg hadde 5 perioder med pergo uten resultat. en del blir gravide ved hjelp av det..

vi skal ha første ivf i mai. veldig spent!!

vi skal klare det til slutt! vi må ikke slutte å håpe, men fælt når det bikker 2 år...

Skrevet

Nei vi må ikke slutte å håpe, bare litt vanskelig å se lyst på det når den dritt mensen kommer mnd. etter mnd! ;)

kunstig inseminasjon var det jeg har prøvd. Skjønner ikke allle disse forkortelsene enda;)

Hva gjør den pergon da? heter medisinen pergo? sprøyter? Har prøvd mye nå, så går litt surr i hva jeg har prøvd:) Egentlig.

t

Ivf er prøverør? Lystr til det jeg også. Hvor mye koster det ca?

Har liksom ikke helt tenkt i de baner. Men ender vel der jeg også.

Da blir det privat, orker ikke vente lenge.

Skrevet

vanskelig å holde motet oppe hele tiden. jeg har mine bølgedaler..

pergotime er en hormonbehandling, som kan gi deg kraftigere eggløsning. den er vel mer for de som ikke har naturlig el eller svak el. men uansett, hjalp ikke på meg. hadde t.o.m dobbel dose noen ganger. men alt er verd å prøve..

pergotime er i tablettform.

ivf er prøverør ja, den vanligste metoden på uforklarlig barnløshet. for 3 behandlinger i det offentlige må vi dekke egenandel på 15.000 tilsammen, kostnader som overstiger dette, betaler staten.

vi holder til på haukeland, var til forsamtale i januar, og altså uttak i begynnelsen av mai. det private er vel raskere, men en del dyrere tror jeg.

Skrevet

Hører du til på RIksen? Det er ikke så veldig lang ventetid der nå tror jeg. Synd at AIH ikke gikk bra, men det er visst ikke alle det funker for heller. Jeg har hatt 2 negative AIH og skal ha IVF (prøverør) nå.

Ved IVF må man dekke medisiner opp til 15000 kr selv. Alt som kommer over det blir dekket av staten. Og så kommer litt egenandeler til Riksen for forsøket.

Privat koster vel et forsøk litt over 20000 og så kommer medisinene i tillegg.

Hvis du ABSOLUTT ikke vil prøve flere AIH, så kan du vel bare ta en til klinikken der du tilhører og spørre ang ventetid. De anbefaler jo de som er uforklarlig barnløse å prøve mer enn ett AIH, men jeg orker ikke mer enn de 2 forsøkene vi har hatt. Og man bestemmer jo selv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...