Gå til innhold

bugaboo cameleon el. urban jungle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært å sett på barnevogn idag. Klarer ikke å bestemme meg, noen som kan hjelpe? Erfaringer med noen av disse vognene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en Urban jungle og er meget fornøyd.

Jeg ville tro at bagen til bugaboo er romsligere, men med liten sportsdel.

Urban jungle er en flott sportsvogn med større hjul og større sportsvogn-del.

Det virker som eiere av både bugaboo og OTH er førnøyd, men jeg gikk for OTH fordi jeg tror den kan brukes lengre.

Skrevet

Har kun erfaring med Urban jungle, men er SUPER fornøyd!

Lett praktisk vogn med god plass under .

Med liten baby tenker man ikke så mye på vekt,men med en gang barnet blir større og en har med stelle veske ol så blir det vesentlig.

Et økonomisk tips kan også være og handle sportsvogndelen ny, men dyp bagen brukt. Ofte brukes dyp bagen ca 6mnd og så bruken en sportsdele videre. Altså liten sjanse for at dypbager blir særlig slitt.

Bare et tips:-) Lykke til!

Skrevet

jeg har begge, klarer ikke velge ut en av de.

Skrevet

jeg har også begge, og er SINNSYKT mer fornøyd med Bugaboo. Det samme gjelder mannen min. Bagen til Bugaboo er superbra og stor, Vi har uv-filter med faktor 70 som var veldig nyttig på langvarig utenlandsopphold (vi brukte ikke solkrem i det hele tatt). Er ellers topp fornøyd med bilseteadaptere som er enkle å ha med og sette på. Brukte ikke dette mye da hun var veldig liten, men fra 6 måneder av, er de benyttet nesten daglig. Vi har reist mye og transportbagen (dyr!) gjør at vi reiser trygt med vogna. Til slutt, snupp sover kjempegodt i sittedelen. Hodet ligger helt støtt og detter ikke til en av sidene. Justeringen av sittedelen er utrolig enkel, og posisjonene er gode. Vi snur også sittedelen avhengig av solforhold og snupps form. Vi liker godt å ha muligheten til å ha henne vendt mot oss. Vinterhjulene fungerer kjempefint, men vogna blir tung å trille.

Urban Jungle er kjempelett å trille. Virkelig lett. Vi syns imidlertid konstruksjonen er simpel og slerkete. Det knirker i alle ledd. Går med smøring tilgjengelig i vogna konstant. Det er veldig mange andre UJ her jeg bor og alle knirker på samme måten. Jeg er nok veldig sensitiv for knirkelyder, for jeg vet at mange lever veldig fint med dem. Selv orker jeg knapt å bruke vogna. Som skrevet over liker vi å kunne ha snupp mot oss. Får man et stort barn, må man byttet ut OTH-bagen tidlig. Sportsdelen er stor og lite lun for en liten baby. Det jeg liker med UJ i tillegg til at den er lett å trille er at regntrekket fungerer flott, ligge- og sittestillinger i sportsdelen er veldig gode. Vogna er dessuten god på vinterføre.

Jeg liker ligge- og sittestillinger i sportsdelen veldig godt på begge to. I en vogn som blir helt flat, så ligger babyen i utgangspunktet godt, men sittestillingene blir mer ustabile og belastende for ryggen, ref f.eks Teutonia.

Skrevet

Er absolutt ikke fødeklar lenger. Har en datter på 11 måneder. Skal oppdatere nicket.

Skrevet

Har ikke prøvd OTH, men har brukt Bugaboo i over 7 mnd nå - er kjempefornøyd! Har bare brukt bagen så langt - den er stor og god syns jeg. Skal bytte over til sportsdelen nå fordi jenta mi vil opp å se;o) Den er jo knallgod å trille - lett og svinger på en ti-øring:o) I tillegg er den lett å legge sammen og slå opp og tar liten plass sammenlagt. Handlekurven under rommer masse, og blir lettere å komme til om en snur den bak-frem.Jeg bor på Vestlandet og har ikke kjøpt vinterhjulene, og har klart meg fint uten. Har ikke hatt mye snø her, og den lille som har vært har ikke vært noen problem for de små hjulene. De små hjulene har veldig god demping, så den kommer seg frem bedre enn man skulle tro.

Syns det er veldig greit at den har vendbar sittedel - hadde aldri ville hatt en vogn fra nyfødt som ikke har det - hadde ikke likt å hatt ei på 7 mnd vendt fra meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...