Gå til innhold

Maisgrøt - ok å blande med vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står morsmelk eller mme på pakken, men går det like greit med kokt vann?

Tenkte morsmelk i grøten de første 2-3 dagene og deretter gå over til vann.

Prøvde først hirsegrøten, men den var ikke særlig populær. :-)

Kan i grunnen forstå det, for den smakte papp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si NEI. Er vel en grunn for at det står den skal blandes med mm/mme... Er fra 6mnd grøtene man kan blande med vann...

Skrevet

grøten blir helt merkelig med bare vann, så jeg har mme i, det er jo det som er meningen også, for at barnet skal få i seg mest næring...

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Helt ok å blande med vann, men barnet får i seg mindre næring. Så ikke lurt hvis barnet ikke legger særlig på seg, men ok hvis barnet uansett får nok næring.

Skrevet

De grøtene man kan blande med vann inneholder vel melkepulver sånn at det er melk i de også. Maisgrøten inneholder ikke melkepulver og skal derfor blandes med mm eller mme. mm er veldig greit i begynnelsen for da får babyen en kjent smak på grøten.

Skrevet

Man kan få 4 mnd grøt som kan blandes med vann!!!

Skrevet

Nei.Står det melk så må du ha det.Di med vann er det melk i:)..da får ikke babyen det den skal.BRUK MELK til di grøtene det står melk.:)

Skrevet

Der det står melk skal det være melk. Ellers kan barnet få i seg for lite næring... Hvis du gir mme, står det på pakka ca hvor mye mme babyen ska ha pr døgn. Du bør ikke overstige mengden, men om det blir noe mer gjør ikke det noe. MEN deler av mme kan gis i grøt da.. :o)

Skrevet

havregrøten fra nesle skal blandes med vann:):) (4mnd+)

Skrevet

Har en venninne som har atopisk eksem selv og har mye allergi og astma i familien. Hun brukte groetene du skal blande med melk, men blandet de konsekvent bare med vann. Fordi hun ikke onsket at de skulle faa noe melk i seg.

Er ikke "enig" selv, ville ikke gjort det selv (men har jo ikke kjent atopisk eksem paa kroppen selv, hun plages veldig), men guttene hennes er kjempefriske de, ser absolutt ikke ut til aa noensinne har lidd noen noed. Tror det er mange som gjor det.

PS Har ikke lest innleggene her saa grundig saa husker ikke hvorfor du ville blande de med vann :-)

Skrevet

Hvis hun venninna di ikke ville at ungene skulle få noe melk i seg, hvor fikk de da næring fra? Det er snakk om å blande morsmelk eller morsmelkerstatning i grøten, ikke vanlig kumelk.. Hvis ungene skulle ha overlevd i det hele tatt har de vært nødt til å få i seg melk (nei, jeg snakker ikke om kumelk). Dessuten er ikke allergi og astma noe som bryter ut bare fordi man får i seg et enkelt stoff/en matvare. Det må ligge en svakhet latent i et gen som kan utløse denne reaksjonen, og har man denne svakheten kan man risikere å få allergi/astma/eksem uansett hvor forsiktig man er! Det er mye myter ute og går på dette området....

Skrevet

Mye myter ute og går ja. Forskningen er vel ikke helt entydig ennå (om den noensinne vil bli det). Venninnen min ammet for harde livet, ammet til de var godt over året. De fikk grøt (mais og risgrøt, men uten mme som man tilsetter. Hun orket ikke pumpe mm ut til grøten). I tillegg begynte de selvfølgelig med annen mat.

Så de fikk godt med næring alt i alt :-)

Skrevet

Ved et uhell så laget svigermorsan maisgrøt med vann istedenfor mme. Endte med magevondt her i gården. Så jeg vil ikke anbefale å bruke vann på grøt som skal lages på melk nei.

Det er også noe med at melken bryter ned stoffer i grøten sånn at det er lettere for ungen å fordøye det (tror jeg)

I tillegg til det med ernæring som mange andre har nevnt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...