Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har følt meg dødssliten hele uka her nå,har liksom ingen energi!!

Her i huset er det jeg som gjør ALT av husarbeid og tar meg av babyen vår.Og det mener han er rimelig siden han er på jobb...Kjenner at det snart er nok,lei av å føle meg som en hushjelp!!Har ikke blitt som jeg forestilte meg når jeg gikk gravid i det hele tatt,hadde virkelig trodd at han skulle hjelpe meg mere med snuppa vår!For det er vel ikke rett at jeg skal gjøre alt fordi han er på jobb?Hvordan er det hos andre?Har spurt han om ikke han har kunne stått opp med guller noen morgener nå,ettersom jeg ikke har følt meg helt i form.(Han jobber kveld),men nei det klarer han ikke,er aaalt for trett!!Også mener han at siden jeg legger meg før han,så får jeg stå opp først å!!Må nok ta meg en skikkelig prat med han i kveld,for dette gidder jeg snart ikke mer!!

Håper ikke det høres ut som jeg angrer på at jeg har fått baby,for det gjør jeg absolutt ikke.Hun er det beste som har hendt meg,hadde bare trodd at vi skulle være litt mer 2 om det.Det er faktisk en jobb å ha et lite barn å,men det tror jeg ikke sambo forstår....Godt å få ut litt frustrasjon!!=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en prat med mannen din -. og helst en konstruktiv dialog - dvs. ikke når er sint og ikke start med anklager.

Kanskje mannen din en lørdag eller søndag kunne være sammen med snuppa i mange timer samtidig som han fikk noen husarbeidsoppgaver?

Så kan han se hva det dreier seg om.

Mannen min var hjemme med junior i 4 timer mens jeg var på julebord med jobben . når jeg kom hjem var han helt utslitt!! Tror det var viktig for å få han til å forstå hva slags ansvar det er.

Skrevet

hos oss er det typen som er hjemme når jeg jobber (bare 15 timer i uka). kan ikke skryte av at han gjør altfor mye husarbeid, eller går mye turer... så når jeg kommerhjem pleier jeg å ta småtten omtrent til han legger seg rundt 19. er veldig ofte sliten, men hva skal man gjøre? føler at jeg noen ganger lissom har 2 jobber... er nødt til å jobbe, for blir jammen ikke mye igjen når det nærmer seg "lønn" (lån og stipend).

typen lager riktignok all mat, og tar småtten på nattan som regel. så han er jo flink nok til å ta ansvar. skulle bare ønske han kunne rydde litt mer og ta med gutten på tur litt oftere... får dårlig samvittighet ovenfor småtten når jeg jobber fordi han ikke får gått tur hver dag...:(

Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er rett at du skal gjøre alt fordi om du har permisjon og han jobber. Her har vi det sånn at jeg har min arbeidsdag her hjemme og han har sin arbeidsdag på jobben. All tid utenom det deles alle oppgaver 50-50. Jeg ligger jo ikke på sofaen mens han er på jobb, jeg gjør noe hele tiden, enten leker/går tur med snuppa, handler inn mat eller gjør andre nødvendige ærend, eller gjør husarbeid. Vi har samme innstilling til nattevåk. Jeg skal også "på jobb" dagen etter og det er ikke noe lettere å gå i halvsøvne når man skal passe på en baby enn det det er for han å gå i halvsøvne på kontoret.

Mannen din skal vel ha pappapermisjon: mener han da at han kommer til å gjøre ALT med husarbeid og ta ansvar for babyen 24 timer i døgnet?

Skrevet

Jeg kan forestille meg frustrasjonen din...å ha en der som ikke gjør så mye...i mitt tilfelle er jeg nødt til å gjøre alt siden det ikke er noen andre her å kjefte på. Jeg som er forlatt skulle ønske jeg hadde en person hjemme...ikke for å gjøre husarbeid men for å holde babyen litt og dele gledene med noen. Det tapper en for energi å ikke ha det, men sikkert også å ha en som man irriterer seg for. Du bør absolutt snakke med han men ta også vare på de fine øyeblikkene som dere har.

Skrevet

Stakkar deg... Tror du bør snakke med mannen din om dette og forklare han at du har like mye en fulltids jobb som han, hvis ikke mer. Du er der jo trossalt 24 timer i døgnet for barnet ditt, og det blir man veeldig sliten av.

Ville laget en liste hvis jeg var dere, der dere fordeler oppgavene. Kanskje ikke 50-50 siden han er i jobb og du hjemme, men at han kanskje får noen faste oppgaver han skal gjøre i løpet av uken, som kan lette littt for deg. Feks vasking av gulv. Rydde etter middag osv..

Skrevet

Har det nok som deg jeg også. Her jobber mannen 10 timer om ikke mer hver dag samt helger. Så her er det jeg som gjør alt av husarbeid, matlaging, innkjøp og tar meg av sønnen vår. Det er slitsomt!!!

Skulle ønske han hadde litt mer tid sammen med sønnen våres. Vokser jo så fort.

Ting har ikke blitt helt som jeg hadde forventet, men jeg håper det blir bedre etterhvert.

Sender deg en klem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...