Gå til innhold

Lite symtomer?

Gullblomst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hmm.. Jeg har jo lovet meg selv å glede meg over at jeg endelig har lykkes i å bli gravid for aller første gang i mitt liv ved hjelp av IVF, men jeg er mer engstelig enn jeg egentlig er villig til å innrømme.

Jeg vet ennå ikke helt hvordan jeg skal regne termin. Hadde uttak mandag 18.feb, og er bekymret for at jeg har så lite symtomer....

Rundt testdato hadde jeg masse intense mensmurringer og ingen mens, men nå kjenner jeg ingen ting.

Ikke har jeg spesielt ømme pupper, ikke er jeg kvalm, trøtt eller sliten. Ikke kjenner jeg noe aktivitet i livmoren elelr område rundt.

Dette gjør meg litt engstelig. Er det normalt å ikke kjenne/føle seg gravid omtrent på denne tiden?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Det er like vanlig å ha masse symptomer som ikke å ha symptomer. Dette er veldig individuelt fra person til person og svangerskap til svangerskap.

Det er også veldig vanlig at symptomer kommer og går gjennom hele svangerskapet.

Du fikk sikkert satt tilbake egg igjen den 20 februar da tenker jeg... Da får jeg at du har termin 15.11.08. Dette skal ikke være så langt unna, men det er litt forskjellig fra plass til plass hvordan de regner ut terminen. Slik jeg har regnet det ut nå har befruktning skjedd den 20 februar som jeg regner med at du fikk satt inn egget...

Skrevet

Takk for svar Bjørnen Collargol!

Det er jo til å bli helt tullete av dette her. Men jeg skal skjerpe meg, og glede meg over hvor heldige vi egentlig er. Rundt 15.nov høres ut som en utmerket termindato :)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Man finner stort sett alltid noe å bekymre seg over har jeg funnet ut :-)

Har selv brukt unødvendige krefter å gå bekymre meg om det ene og det andre.

MEN det blir bedre etterhvert. Bare vent til du får vært på den første ultralyden og sett det bankende hjerte, da blir alt så mye mere virkelig :-)

Skrevet

Hei,

Gratulerer så masse.

Jeg hadde heller ikke mye tegn til graviditet når jeg først oppdaget det. Men etterhvert begynte jeg å kaste opp, det kommer nok:) Men nå også kan jeg gå dager uten å kjenne så veldig mye til det, kjenner det begrenser meg innimellom, men ikke mer enn det.

Du får ta vare på deg selv da:) kose deg med påskeegg... jeg har termin 26 august, med tvillinger, men de kommer nok før har jeg hørt fra flere. Bra at du fikk det til så fort, jeg brukte 6 forsøk.

Kos deg masse

Skrevet

Ja, som de andre skriver, dette med symptomer er veldig individuelt, og varierenede.

Jeg har også hat perioder hvor jeg ikke har kjent meg graivd, og det på tross av at jeg var kvalm og sliten. Pg bekymringer finner vi alltids, spesielt med vår forhistorie.

Så jeg gratulerer deg med graviditeten, og håper du klarer å slappe av litt nå i påsken, og nyte at du nå faktisk er gravid :o)

Skrevet

Første gang jeg ble gravid sa legen til meg at "nå har du startet på en livslang bekymring". Hun visste nok hva hun snakket om for hun hadde selv 6 barn. Og det stemmer - vi bekymrer oss fra første positiv test. Jeg er akkurat like bekymret nå 3. gang som den gang. Er i 7. uke nå og synes også at symptomene har blitt færre/svakere. Magen som har vært så oppblåst er mindre og i det hele tatt føler jeg meg mindre gravid nå.

Vi får tro det normalt at symptomer kommer og går.

• 2 uker senere...
Skrevet

Heisann!

Hadde nesten ingen symptomer etter eg hadde vore på tidlig ul i veke 7, ingen trøtthet, ømme bryst, kvalme osv, var sikker på at det ikkje var liv på ny ul i veke 12. Men nå er eg 22 veker og har ei lita frøken i magen, og eg er vel då ett bevis på at lite symptomer er heilt ok, egentlig bør vi nyte det:-)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...