Gå til innhold

hva gjør dere om dagene sammen deres baby på rundt 7 uker????

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er lillemann litt eldre, snart 3 mnd. men vi pleier å slappe av litt på morran, så er det stell eller bad. mat, leker litt på teppet eller i vippestolen. litt kos, en liten tur i vogna. ofte en tur på kafé eller på besøk. dagene går fort!

Skrevet

Hei! Da jenta mi var 7 uker var vi fortsatt ikke kommet inn noe særlig rutiner. Det dreide seg fremdeles til en stor del om å amme og om å prøve å roe henne og få henne til å sove. Hun var veldig vanskelig å få til å sove på dagtid. Og bleieskuft! Hun bæsjet cirka 1 gang i timen til hun ble 3 mnd, så vi var mye på badet på den tida!

Hun begynte å kunne være våken lengre tid av gangen og se litt på ting, men var fortsatt for liten til å vise så mye interesse for leker og ikke så mye interesse for å holde eller riste på rangler etc.

Jeg la henne ofte på magen og satte et lite speil foran henne. Noen ganger la jeg meg på magen sammen med henne og vi så på oss selv i speilet. Bra trening for babyen.

Det hun likte godt og som var koselig å gjøre for/med henne var å bade henne eller dusje med henne. Å synge eller nynne for henne. Det likte hun veldig godt og de første gode smilene ble lokket fram av å nynne julesanger.

Å holde opp en og en leke og liksom vise de for henne. Oppdaget etterhvert at hun likte 2 av lekene sine spesielt godt, og begynte etterhvert å like å holde litt i dem.

Å spille forskjellig typer musikk for henne og se hvordan hun reagerte på det.

Ellers var det vel mye holding, bæring og byssing og mye trilleturer med vogna i den tiden. Ofte var jeg sliten og trøtt og satt og sov med henne liggende ved brystet eller sovende på meg mens jeg så på tv eller slappet av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...