Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #1 Skrevet 14. mars 2008 Har en baby som stadig blir syk og får øyekatarr. Antagelig smittet av storesøstrene etter barnehagen. Hva synes dere om å vaske hendene på jentene med desinfeksjonsmiddel etter de er kommet hjem fra barnehagen? For hysterisk...? Vanlig håndvask er ikke like sikkert, og dessuten har de alltid tatt på en mengde ting innen de kommer seg til badet.
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #2 Skrevet 14. mars 2008 Ja, litt hysterisk. Vask godt hendene med såpe med en gang man kommer fra barnehagen. Desinfeksjonsmiddel er ikke bra i lengre perioder på små barn. Smitte skjer nok i barnehagen uansett, der alle barna er borti i lekene osv.
mamma 84 Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 har lest et sted at de driver med håndhygiene på barnehagen. Og da brukes sprit for å desinfisere hendene... Og det var visst veldig effektivt. Så jeg synes ikke det høres så dumt ut jeg da.... Viktig med god håndhygiene.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #4 Skrevet 15. mars 2008 Tror ikke litt møkk på hende sprer så mye smitte er nok mere smitte som kommer via munn,spytt og snør.
Gjest Skrevet 22. mars 2008 #5 Skrevet 22. mars 2008 Enten vasker man hendene i minimum 10 sekunder, med såpe, etter at man har vert ute (uansett barnehage, butikk, hagen etc), før de spiser og etter dobesøk ellers så gnikker man dem inn med sprit/desinfiserende. Personlig mener jeg at de bør lære seg å vaske hendene skikkelig, i stedet for desinfiserende. Faren med antibakteriell overforbruk er jo også immunisering/resistente bakterier - og DET vil man jo ikke ha. Det er jo en av grunnene til at man ikke anbefales å bruke zalo antibakteriell hver dag hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå