Gå til innhold

kjøpe "stor" seng.. noen forslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 2,5 år, og holder på å vokse ut av sprinkelsenga. Noen som har erfaring med bytte til stor seng, og som kan komme med et godt forslag til ny seng?? Helst ikke så alt for dyrt =)

Takker =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynnte med vanlig seng til vesle jenta vår når hun var 20mnd.

Uten noen problemer. Det er vel igrunn det samme hvordan sengen er bare det er en god madrass i den.

-Lille-

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi kjøpte den største voksesengen på IKEA (80 cm bred) når gutten var 2.5 år. Det gikk kjempefint. Den er lav også, sånn at det er lett å krype oppi + ingen skarpe kanter. Det syntes jeg var viktig siden det er veldig gøy å hoppe...

Jeg trodde det skulle bli et problem med at han til stadighet kom til å stå opp om natten. Men det har ikke skjedd. Han var veldig klar for å komme seg ut av babysengen;)

Lykke til!

Skrevet

Her kjøpte vi ny seng til jenta vår på 2 år og 10 mnd for en uke siden. Det ble en halvhøy seng fra Hoppe (Barnas hus fører dette merket i Norge) Barnet ligger ca 80 cm over bakken, og under er det god plass til å oppbevare leker og evt. lage en "kosekrok" :) Det går an å kjøpe med gardiner til å ha under senga, men de koster uforholdsmessig mye, 499,-. Jeg kjøpte heller stoff og sydde selv. Selve senga koster 1799 inkl bunn, også må man ha madrass i tillegg.

Byttet til stor seng her har gått helt smertefritt! Hun synes det er kjempestas, og leker "hytte" under senga hele dagen... Har ikke stått opp igjen etter at vi har lagt henne om kvelden ennå...

Skrevet

Kjøpte en fin barneseng på IKEA, med sengehest (sånn kant på slik at hun ikke skal dette utenfor).

Byttet for noen uker siden, da var hun ganske akkurat 2 1/2 år. Har gått kjempefint fra første natt, ingen problemer overhode (o:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...